Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
Logowanie do nowego systemu dostępne od 1 października
Plan rozwoju
Plan rozwoju
26.01.16   Flantive   16

Witajcie!

Nie licząc dwóch eventów, w ostatnim czasie w grze nie działo się zbyt wiele. Ostatnia aktualizacja miała miejsce 4 stycznia, a od tego czasu zajmowałem się głównie dwoma rzeczami. Pierwszą z nich był odpoczynek po ponad 6 miesięcznej, nieustannej pracy nad rozwojem gry. Być może nie wszyscy o tym wiedzą, ale grę rozwijam samodzielnie, pracując nawet do 200 godzin miesięcznie od lipca 2015 r. Postanowiłem więc zrobić sobie krótką przerwę w tej mimo iż ciekawej, to dość męczącej pracy. Podczas “urlopu”, który właśnie dobiegł końca, oprócz odpoczynku zajmowałem się tym co lubię najbardziej - tworzeniem koncepcji i pomysłów rozwoju gry, które w sposób pozytywny mogą wpłynąć na jej przyszłość. O jednej z tych koncepcji możecie przeczytać w artykule “Rdzeń planety Xeonitu”. Jest to jednak tylko część planu rozwoju na najbliższe miesiące. Pozostałe zmiany, które pojawią się w najbliższej przyszłości, chciałbym Wam przedstawić w tym artykule, abyście mogli wyrazić swoją opinię lub własne propozycje.

Licencje jednorazowe (aktualizacja 2.4)

Najbliższa aktualizacja nie będzie obszerna. Aby “odświeżyć” nieco grę po kilku tygodniach bez zmian, chciałbym wprowadzić dla Was jakąś nowość, której przygotowanie nie zajmie zbyt wiele czasu. Wybór padł na planowaną od dawna zmianę, która urozmaici organizację i produkcję floty. Licencje jednorazowe umożliwią budowę okrętów danego typu ponad limit. Prosty przykład ich działania: mamy 1 licencję “stałą” i 3 licencje jednorazowe na Gwiazdę Śmierci. W efekcie będziemy w stanie wyprodukować na raz 4 Gwiazdy Śmierci, jednak po ich utracie odbudujemy tylko jedną. Licencja jednorazowa zostaje zużyta przy produkcji okrętu ponad limit i nie będzie zwracana po jego utracie.

Bombowce (aktualizacja 2.5)

Niektórzy może pamiętają, jeszcze w grudniu dyskutowaliśmy nt. nowego systemu umożliwiającego większą rywalizację między graczami. Dyskusja ta odbyła się w artykule “Bombowiec”, a także na forum w temacie “Bombowiec - dyskusja”. Do tego czasu z dyskusji tej nie wynikło zbyt wiele, jednak chciałbym abyście wiedzieli, że temat ten nie odszedł w niepamięć i nadal znajduje się w kolejce zmian. Oczywiście ostateczna wersja Bombowców będzie się różnić od tej opisanej w artykule, aby uwzględnić Wasze opinie i propozycje do nowego systemu.

Nowy event (aktualizacja 2.5)

Na chwilę obecną w grze mamy dwa eventy dodające element rywalizacji pomiędzy graczami i sojuszami, a także sposób na zdobycie ciekawych nagród. Eventy te to “Polowanie na piratów” i “Nastał czas wojny”. Każdy się jednak zgodzi, że dwa eventy to za mało na ciekawą i zróżnicowaną rozgrywkę. Właśnie dlatego, razem z wprowadzeniem Bombowców, pojawi się nowy event, polegający na zupełnie nowych zasadach. Mogę obiecać Wam, że event ten jest na tyle ciekawy, że rozważam dodanie go do gry na stałe. Z tą decyzją poczekam jednak na Waszą opinię po zakończeniu eventu.

Gwiazdy Śmierci (aktualizacja 2.5)

Dodanie Gwiazd Śmierci i niszczenia planet innych graczy zostało dodane pół roku temu. Od tego czasu w grze zaszło wiele zmian, zmienił się również kierunek, w którym gra się rozwija. Właśnie dlatego doszedłem do wniosku, że system niszczenia planet niezbyt “pasuje” do obecnego i planowanego stylu rozgrywki. Dodatkowo ogranicza on wiele elementów gry z powodu swojej “destruktywności” (możliwość nieodwracalnego zniszczenia planety musi być mocno ograniczona). Poza tym większość graczy zapewne potwierdzi, że system ten z racji swoich ograniczeń i małej dostępności nie jest wykorzystywany zbyt często. Chciałbym aby się to zmieniło, gdyż Gwiazda Śmierci to ciekawy okręt i element gry. Przygotowane przeze mnie zmiany są dość znaczące, dlatego chciałbym, abyście wyrazili swoją opinię. Jeśli nowy system się Wam nie spodoba, to zostanie wprowadzony dopiero w przyszłości na nowym serwerze. Na czym będzie on polegał?

  • Gwiazdy Śmierci nie będą już w stanie zniszczyć planety.
  • Nowy system zostanie połączony z systemem Bombowców. Każdy budynek będzie posiadał % zniszczenia (0-100). Efektywność danego budynku spada wraz ze zwiększeniem zniszczenia. Przykładowo kopalnia zniszczona w 50% będzie produkowała surowce z 50% efektywnością. Podczas gdy Bombowce będą w stanie zniszczyć niewielką część budynku, to nowa Gwiazda Śmierci po udanym ataku zniszczy 100% wszystkich budynków (które oczywiście będzie można naprawić).
  • Gwiazdy Śmierci po udanym ataku nie będą już niszczone. W efekcie sprawne i przemyślane przeprowadzenie ataku nie sprawi, że utracimy surowce zainwestowane w wyprodukowanie Gwiazdy.

Zmiana w tym systemie odblokuje wiele opcji, które obecnie są zablokowane, a także umożliwi wprowadzenie ułatwień do ataków Gwiazdami Śmierci. Po wprowadzeniu nowego systemu:

  • Gwiazdy Śmierci będą mogły poruszać się szybciej (obecny czas to 6 godzin + bardzo długi czas lotu).
  • Odblokowana zostanie możliwość ataku innych graczy z obiektów nienależących do nas. W skrócie oznacza to znaczące rozbudowanie możliwości strategicznych gry. Będziemy mogli np. zaatakować czyjąś planetę z planety opuszczonej w okolicy (ataki z zaskoczenia).

Liczę na to, że wypowiecie się na ten temat, abym mógł podjąć decyzję, czy zmiany te mogą zostać wprowadzone na Uniwersum Trys, czy dopiero na kolejnych. Jeśli zmiana “przejdzie” to będziecie mieli kilka tygodni (do aktualizacji 2.5) na wypróbowanie funkcji niszczenia planet, zanim funkcja ta zostanie usunięta.

Stacje Wsparcia (aktualizacja 2.6)

Wprowadzenie Stacji Wsparcia do gry okazało się dość dobrym rozwiązaniem. Dodają one ciekawy element rozwoju Imperium oferując wartościowe bonusy, a także niewielki element rywalizacji. Wydaje się jednak, że w obecnym formacie zniszczenie Stacji Wsparcia jest dla właściciela małym problemem. Stacja aktywuje się ponownie po określonym czasie i bonusy działają ponownie. Nie chcę ingerować w ten system w dużym stopniu, jednak przygotowałem kilka zmian, które zwiększą obecnie niewielką rywalizację o Stacje. Rozwinięcie systemu, oprócz planowanych ulepszeń interfejsu, skupia się na dwóch zmianach:

  • Do Stacji Wsparcia dodane zostanie jedno “miejsce obronne” na flotę bez dowódcy, na wzór nowych miejsc obronnych na planetach towarzyszących wprowadzeniu Bombowców. Dodatek ten ułatwi obronę Stacji, wykorzystanie możliwości dział (które nie strzelają, jeśli w obronie nie ma floty), a także “odblokuje” dowódców, których wcześniej wykorzystywaliśmy do obrony. Po zmianach dowódców tych będziemy mogli wykorzystać do ciekawszych celów (np. ataki, udział w eventach).
  • Ułatwieniu obrony Stacji towarzyszyć musi zwiększenie konsekwencji z braku obrony. Zmiana w tej kwestii polegać będzie na tym, że Stacje nie będą samodzielnie się naprawiać. Zlecenie odbudowy (koszt w Diamentach) będzie konieczne, aby Stacja z powrotem działała i oferowała bonusy dla naszego Imperium. Przy okazji tej zmiany skrócony zostanie czas odbudowy oraz będzie on niewidoczny dla innych graczy. Oprócz nowej odbudowy pozostanie drugi sposób na naprawę Stacji - opuszczenie jej. W przypadku opuszczenia zniszczonej Stacji, tak samo jak dla Stacji opuszczonych - naprawa odbędzie się automatycznie, jednak aby korzystać z bonusów, Stację będziemy musieli zdobyć na nowo (koszt w Diamentach na Interceptora).

Planety Xeonitu (aktualizacja 2.7 lub później)

O nowym systemie dodającym główny cel w grze i służącym do zakończenia rozgrywki na danym Uniwersum możecie przeczytać w artykule “Rdzeń planety Xeonitu”. Opis ten nie jest ostateczną wersją nowego systemu, dlatego możecie jeszcze pisać swoje opinie i propozycje usprawnienia go. Pomysł jest jednak kluczowy do rozwinięcia elementu rywalizacji w grze, którego obecnie zdecydowanie brakuje.

Podsumowanie

Jak widzicie plany rozwoju gry są dość ambitne. Chciałbym, abyście podzielili się swoją opinią do każdej z tych zmian, abym mógł upewnić się że zmierzam w odpowiednim kierunku lub abym opracował modyfikacje odpowiadające Waszym oczekiwaniom.

Tymczasem życzę wszystkim dobrej zabawy i ciekawej rozgrywki,
Flantive,
Zespół Gorwen.pl

Komentarze
Yashimaru   26.01.16
Ja chciałbym się wypowiedzieć jak na razie jedynie co do stacji wsparcia... są gracze tak jak ja którzy nie mają czasu siedzieć po 20 h an dobę przy grze więc i dla nich zniszczenie stacji jest bardziej dokuczliwe jeśli nie odbuduje się ona sama to raz a dwa koszty badań w ilości diamentów są już dość spore jak np 30 diamentów do w sumie koniecznego poziomu 16 opancerzenia... jeśli dojdzie do tego jeszcze wydawanie diamentów na naprawę stacji to nie będzie to uciążliwe dla dobrze rozwiniętych graczy którzy już mają wysoko rozwinięte badania więc na pewno im mógł powstać już zapas diamentów najbardziej odczują to słabsi gracze mający dylemat czy rozwijac badania czy naprawiać stacje by móc korzystać z bonusów na które przecież już wydali surowce a później ta stacji i tak może zostać zniszczona... ja uważam że takie drastyczne zmiany mogą być wprowadzone ale na nowym serwerze gdzie wszyscy startują z równymi szansami
Songo89   26.01.16
Czym są równe szanse? po miesiącu startu już nikt nie powinien zaczynać bo nie ma równych szans? Chodzi o to, by dać narzędzie tym słabym żeby mogli się zbliżyć do czołówki, a nie narzędzie tym z czołówki żeby mogli się oddalić.
Dlatego np kolejny event sojuszowy dobija słabszych, bo jak to w większości serwerów tutaj bywało, ten kto jest w topce, ucieka szybko do top1 sojuszu i w ten sposób cała topka to jeden sojusz. Cieżko innym z nimi rywalizować.
W starym gorwenie topkę dało się uszczuplić ale teraz...Teraz nawet latanie jest za darmo. Kiedyś każdy się zastanowił zanim spalił mlny deuteru, a teraz może latać i latać.
GS pewnie może dać po łapać topce, jednak ilu nowych na to stać? topka moze wysyłać pełnych dowódców, nic na tym nie tracąc a słąby nic nie może zrobić - to wielki minus.

Wracając do artykułu to za dużo zmian w jednym miejscu. Burzenie budynków zamiast niszczenie planet? całkiem dobry pomysł.
Jednak ja na waszym miejscu pomyślał bym na silniku walk. SD mogło by tutaj sporo wnieść, trochę podniosło by to poziom rozgrywki.

Co do GŚ i ataków z zaskoczenia. Czy skanując taką planete opuszczoną, bede w stanie zobaczyć kto tam stacjonuje i czym?

Co do diamentów, wszystko będzie ok, jeżeli gracz aktywny będzie miał podobne szanse zdobycia diamentów jak ten co kupuje. Wtedy Ci słabi, ale aktywni będą w stanie gonić czołówkę- nie wiem jak to wygląda teraz.

Niektóre rzeczy, jak licencje stałe i jednorazowe, to ciekawe pomysły, ale jak dla mnie powinieneś się bardziej skupić na grywalności samej gry, walce a w drugim etapie całej otoczce.

Jak dla mnie powinieneś postawić bardziej na solowe eventy, z niezbyt dużymi nagrodami i zobaczyć jak to będzie wyglądać, żeby inni równie aktywni mogli się zbliżyć do czołówki.
Flantive   27.01.16
@Yashimaru Rozumiem Twoje obawy, jednak należy pamiętać, że jest to nadal gra strategiczna, w której jakaś rywalizacja musi istnieć. Jeśli ktoś nie jest w stanie obronić wszystkich Stacji Wsparcia, to broni tylu ile jest w stanie. Do tego po zmianach obrona ta będzie znacznie łatwiejsza. Odnośnie dylematu, o którym wspomniałeś - każdy ma możliwość łatwego zdobycia Diamentów. Gry strategiczne polegają na podejmowaniu decyzji, rozważaniu dylematów, a Gorwen jest po części grą strategiczną :)

@Songo89 Gra non-stop się rozwija, co zapewne zauważyłeś od swojej ostatniej wizyty. Kilku graczy, którzy zaczęli grę długo po starcie serwera, znajduje się w topce, dlatemo mimo iż ciężko może być się do niej dostać, to nie jest to niemożliwe. Nie można jednak wprowadzać łatwego sposobu na dogonienie graczy, którzy poświęcili na swój rozwój kilka miesięcy.
Rzeczywiście ostatni event sojuszowy był niezbyt udany, więc eventy w przyszłości będą się skupiać właśnie na działaniach osobistych/solowych.
Silnik walk opiera się obecnie na dwóch częściach: dobrej konfiguracji floty (typy okrętów) i licencjach. System SD (lub inny dodający zróżnicowanie okrętów) miałby sens tylko wtedy, gdy na serwerze nie było by licencji (serwery takie planowane są w przyszłości).
Skanując planetę opuszczą oczywiście mamy informację, kto i z czym tam przebywa.
Jedyny sposób kupna Diamentów to Paczki Wsparcia, jednak grając możemy z łatwością zdobyć takie ilości Diamentów, jakie są w paczkach.
Endriu   27.01.16
+1
Że się tak wtrace... Ostatni event sojuszowy był bardzo udany, a nie nieudany! Flantive odwalil kawal dobrej roboty pisząc ten event i wprowadzając go. Nie mozna w zadnym wypadku twierdzic ze event jest nieudany, tylko z tego powodu ze uklad sojuszowy na serwerze rozwinal sie w taki sposob a nie inny bo to jest chore stwierdzenie. Mozna natomiast uznac, ze event nie przyniosl rownomiernych korzyści dla kazdego z sojuszow. Wprowadzając w przyszlosci same eventy prywatne nie jest na miejscu gdyz jak juz wczesniej dyskutowalismy gra ma zie opierac na strukturze sojuszowej i ma rozwijac jego mozliwosci. Wprowadzanie samych eventow prywatnych moze sie rowniez nie odpowiadac mocniejszym sojuszom na tym serwerze...
mcErykO   27.01.16
+1
Zgadzam się z Endriu , eventy sojuszowe są bardzo dobre i motywują do bycia lepszym sojuszem ;) Mimo wielkiej przewagi GF event mi się podobał .

LICENCJE JEDNORAZOWE - ani nie jestem za ani przeciw .

BOMBOWCE , GWIAZDY ŚMIERCI - Na pewno plusem będzie to że nie będzie wystarczyło że schowa się licencje do banku i można się śmiać z atakującego ;)
Co do zniszczeń nie jestem zbyt bardzo za . Tym bardziej że mogą oberwać na tym początkujący gracze .

NOWY EVENT - na nowe eventy zawsze na tak ;P

STACJE WSPARCIA - Jeżeli będzie można ustawić obronę sw bez dowódcy to jaka będzie ich pojemność ? Bo jak nieograniczona to będzie chyba zbyt bardzo trudna do zniszczenia . Ja bym dodał aby tym bardziej rozbudowana stacja wsparcia tym więcej diamentów można zdobyć .


@Songo89 Nie rozumiem na jakiej zasadzie chciałbyś wyrównać początkujących z weteranami . Nawet jakby był jakiś plan na to to niby dlaczego ktoś kto gra 2-3 dni ma być wstanie zaatakować kogoś w top . Tak jak Flantive pisał i tak dosyć łatwo być w top nawet zaczynając od teraz .
Flantive   27.01.16
@Endriu Sam event jest ciekawy i ma spory potencjał, jednak w wyniku ułożenia sił na Uniwestum Trys (najsilniejsi i najaktywniejsi gracze w jednym sojuszu) nie był on zbyt udany (nie spełnił moich oczekiwań). Artykuł jednak nie dotyczy tego problemu więc jeśli chcemy kontynuować dyskusję, to proponuję założenie osobnego tematu na forum.
W odpowiedzi na komentarz Songo89 nie do końca przekazałem to, o co mi chodziło. W przyszłych eventach z pewnością pojawią się jakieś elementy współpracy z sojuszem, jednak elementy te będą umożliwiać zdobycie nagród wszystkim, niezależnie od rozłożenia sił na danym serwerze (np. jak w evencie z Piratami).
Główny czynnik rywalizacji pomiędzy sojuszami pojawi się natomiast nie po wprowadzeniu jakiegoś eventu, a zawita na stałe z wprowadzeniem systemu opisanego w artykule "Rdzeń planety Xeonitu" (link w treści artykułu).

@mcErykO Podczas ataku Bombowcami i Gwiazdami Śmierci, a także przy każdym innym ataku, po wprowadzeniu nowego systemu obronnego, pojawi się nowy bonus dla obrońcy, który ułatwi graczom słabym obronę przed silniejszymi. Problem z wyniszczaniem graczy słabszych będzie dzięki temu mocno ograniczony.
Maksymalna pojemność na flotę bez dowódcy będzie bardzo zbliżona do maksymalnej pojemności dowódców, a także zależna od poziomu rozbudowania Stacji Wsparcia. Pomysł z uzależnieniem nagrody w diamentach od poziomu Stacji mi się podoba i dodam go do listy zmian (wyższy poziom = większa obrona = większa nagroda).
Songo89   30.01.16
Endriu, Flantive chyba wyjaśnił, i mi również o to chodziło. Na każdym serwerze, gracze szybko uciekali do topowego sojuszu, przez co top 20 zazwyczaj to był jeden sojusz, potem był płacz że nie ma konkurencji, ale oczywiście nikt nie chciał odejść z tego soja. Ostatni event dopompował głównie Was, czy myślisz że to poprawi konkurencje? Event oczywiście ciekawy, i nie sugerowałem żeby go już nie było. Tylko gdzieś ktos napisał o kolejnym evencie sojuszowym, a jak dla mnie to kolejne dopompowanie Was, i eventualnie kilku głównych sojuszów. A może Gorwen to też mniejsze sojusze?

Flantive, mnie osobiście najbardziej teraz męczą skany, czekanie minute żeby drugi raz zeskanować, sprawia że nie chce się wpatrywać w zegar aż minie kolejna minuta i wolę odejść od gry. Przydałby się "szybki skan", który np informuje tylko o surowcach, o można go stosować do woli, ewentualnie niech kosztuje x uranu. A gdy chcemy dokładny, wtedy trzeba już czekać.

Jest jeszcze pytanie o SW, czy ja dobrze zaobserwowałem, że do zniszczenia SW wystarczy jeden statek agresora? Bo to trochę paranoja, że jeden goliath mi zniszczył SW:) W tej grze, jak narazie strata floty jest prawie nie możliwa jak widzę, a co gorsza, wcale floty nie trzeba mieć. Dobry poziom kompresji sprawa, że nie wiele transporterów może zebrać mln, jeden statek rozwala wrogowi SW, floty wrogowi prawie sprzatnąć się nie da bo wiecznie się chowa. Jedynie piraci zachęcają do budowy floty.
Na dzień dzisiejszy widzę, że gra nie wymaga zbyt wiele od graczy, co dla mnie nie jest minusem, ale w sumie patrząc na gorwena wstecz, to dla większości w końcu mają spokojną, ekonomiczną gierkę.

Spore ułatwienie, a co za tym idzie dla mnie spory minus to szukanie planet wrogów. Kiedyś trzeba było tworzyć własne mapki, łatwo było ukryć planety, nawet jak ktoś znalazł, można było zmienić miejsce. A teraz? jedno kliknięcie i masz wszystkie planety jak na dłoni.

Gra rozwinęła się bardzo ciekawie, i ma potencjał, widać ile pracy w to włożyłeś, i nawet gracze z ogame mogą znaleźć tutaj coś dla siebie. Jednak jak wspomniałem, wydaje mi się, że za bardzo próbujesz ratować tych, co na każdym serwie byli farmami, i w końcu mogą po tygodniu zajrzeć na konto, a tam flotka dalej stoi.

To głównie moja opinia po kilku dniach, z propozycji... Odnośnie nagród za codziennie logowanie. Mógłbyś to bardziej urozmaicić. Może w drugi dzień jakieś statki, a w trzeci licencje? Inna sprawa, aktualnie po 5 dniach masz 15 diamentów. Jeśli nie bedzię Cię nastepnego dnia, w sumie nic nie tracisz, i kolejne 15 diamentów masz za kolejne 5 dni.
Co jeśli od 6 dnia, ciągle była ta ostatnia nagroda? wtedy warto byłoby logować się każdego dnia, nawet tylko po to by odebrać nagrodę.
Oczywiście trzeba by zmniejszyć nagrody 4 i 5 dnia, tak żeby w nastepne 5 dni można było zdobyć również 15 diamentów, ale np 3 dziennie.
Ile by się dostawało 4 i 5 dnia to już kwestia umowna.
Flantive   30.01.16
1. System skanowania czekają gruntowne zmiany, gdyż zgodzę się, że obecnie jest on nieco uciążliwy na niskim poziomie rozwoju. Nowy system umożliwi więcej opcji strategicznego skanowania, a nie "suchego" czekania na licznik i rozwoju Tech. Szpiegowskiej.

2. Jeśli SW nic nie broni, to może ją zniszczyć nawet 1 okręt. Jeśli natomiast w obronie postawi się dowódcę, to zniszczenie Stacji jest znacznie trudniejsze dla agresora ze względu na obecność dział. W aktualizacji 2.6, jesli plan nie ulegnie zmianie, obrona Stacji zostanie nieco przerobiona, aby była bardziej "realna", gdyż na chwilę obecną działa na Stacji nie walczą, jeśli nie broni jej jakaś flota.

3. Sama funkcja floty w grze jest z każdym nowym systemem i eventem rozbudowywana. Nie możesz jednak narzekać, że Stację Wsparcia niszczy Ci jeden statek, a zaraz po tym, że nie ma po co budować floty. Zbuduj flotę i broń nią Stacje, rozwiąże to tymczasowo oba problemy :)

4. Ukrywanie planet nie bardzo pasuje do obecnego stylu gry (np. układ mapy), a także do wizji gry w przyszłości. Dodatkowo "szukanie" planet w klasycznej wersji często było niesprawiedliwe z powodu łatwości automatyzacji tego procesu (skrypty) dla części graczy. Z tych powodów w profilu dodana została lista planet.

5. Na chwilę obecną gra rzeczywiście jest "łatwa", jednak obecny kierunek rozwoju i plan na najbliższe aktualizacje ma na celu dodanie kolejnych elementów rywalizacji, które nie idą w stronę "ratowania farm", a raczej w stronę przeciwną.

6. Propozycję z nagrodami za codzienne logowanie mam już w podobnej wersji w planach, jednak nie jest to obecnie zmiana z największym priorytetem.
Songo89   30.01.16
W porządku, odniosę sie tylko do 3. Problem w tym, że jaką flotę nie postawię, agresor bedzie wiedział co tam jest, i wie czy mu się to opłaca czy nie. Dla obrońcy widok 1000k statek to loteria. Może to myśliwce, a może nostromo?
Flantive   31.01.16
No dobrze, ale przy okazji Stacji Wsparcia mówiłeś o ataku 1 statkiem, a nie 1000k, dlatego do tego się odnosiłem.
Co do samej informacji i ilości statków atakujących, to planowane są zmiany w tej kwestii wraz w wprowadzeniem nowego systemu szpiegowania. W skrócie - w nowym systemie szpiegowania będzie można szpiegować nadlatującą flotę. Jest to jednak dość odległa zmiana, dlatego nie opisywałem jej w tym artykule :)
Songo89   31.01.16
Flantive, ale mam nadzieje że agresor nie będzie wiedział o tym, że obrońca sprawdza mu flotę?
Flantive   31.01.16
Do tej zmiany jest jeszcze sporo czasu, dlatego nie miałem zbytnio czasu, aby rozważać takie szczegóły. Na teraz mogę powiedzieć, że widoczność szpiegowania dla agresora będzie albo uzależniona od kilku czynników (Tech. Szpiegowska, moc szpiegowania, itp), albo szpiegowanie nie będzie widoczne w ogołe.
StarElite   17.02.16
Mi wie tu wszystko podoba za wyjatkiem tego rdzenia.. to jest bez sensu bo w momencie powstania takiego sojuszu jak gf to tyle co w evencie gdzie jest 30bw i nie da rady bronic wszystkich po 10dowodcow na bw, o tyle przy tych planetach czy co to bedzie jak takie gf dowali 10-20dowodcow na obrone, no to sorry.. tego sie nie przebije zadna sila zwlaszcza jak jeszcze by doslali wiecej na obrone.
Drobna uwaga do bombowcow, idea bombowcow byla taka by niszczyly flote. W tej chwili jedynie uszkodza budynki i na tym kooniec. To w takim razie jak znjszczyc flote top 1? Mozna wyslac wlasny atak ale co na tym zyskam..? Nic, a jeszcze strace flote lub obronca nawet nie wystawk obrony wiec tylko czas strace. Oczywiscie jak wszystko to sa + i - tego ze bombki beda jedynie budynki uszkadzaly, bo z jednej strony nie bedzie trzeba sie bac ze w kazdej chwili strace x% statkow, ale tez z drugiej to nadal nie ma opcji na rozwalenie topowym floty, jedynie w trakcie eventu mozna ale jak widac , cannon ktory jest top1 w rankingu flot, nie odczuł w najmniejszym stopniu swoich strat, lepiej, jeszcze zyskal. Wiec warto przemyslec jeszcze kwestie bombowcow, lub dodac kolejny statek (za ktorym jesteb bardzo za, ponkewaz im wiecej statkkw tym wieksza "zabawa") ktory by mial na celu tylko niszczenie flot.
StarElite   17.02.16
Sorry za błędy ale z telefonu pisałem :)
Flantive   18.02.16
Co do planet Xeonitu - przeczytaj uważnie artykuł na ich temat, a dowiesz się, że nie będzie możliwości "dowalenia" 20 dowóców na obronę :)
Ideą Bombowców nigdy nie było niszczenie floty, ideą było dodanie nowego elementu rywalizacji do gry. Jeśli ktoś nie będzie się bronił przed Bombowcami, to zapłaci za odbudowę infrastruktury. Pytasz jak zniszczyć flotę top1? Wyślij kilka ataków z Bombowcami, a gwarantuję Ci, że bardzo szybko obrońca zacznie stawiać obronę (flotę, którą będziesz miał okazje zniszczyć).
mcErykO   21.02.16
Co do tej odbudowy stacji wsparcia to trochę podcięcie skrzydeł początkującym .
Sam pomysł jest dobry ale do tego uni bym tego nie dodawał . Oto kilka moich argumentów :
1. Diamenty byłyby trudniejsze do zdobycia co za tym idzie posiadanie badań dla nowych graczy będzie trudniejsze .
2. Utrzymanie sw dla początkującego gracza ? Będzie bardzo ciężko , tym bardziej że większość baz byłoby zniszczonych to myślę że nawet jakby ktoś postawił całą swoją flotę to ktoś by się skusił .
3. "zniszczenie Stacji Wsparcia jest dla właściciela małym problemem" nie do końca , posiadając np. skrócenie czasu i ceny w 3 sw to w moim przypadku zatrzymanie w budowie na czas 24 h .

Ja bym się jeszcze nad tym zastanowił .
Dodaj komentarz
Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

Zapamiętaj mnie
Nie pamiętam hasła Rejestracja