Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
Logowanie do nowego systemu dostępne od 1 października
Rdzeń planety Xeonitu
Rdzeń planety Xeonitu
15.01.16   Flantive   42

Witajcie!

Przez ostatnie dni skupiliśmy się nad kwestią możliwych rozwiązań dla najbardziej widocznych problemów w grze. Oczywiście jednym z głównych problemów jest brak wyraźnego i jasnego celu w grze. Więcej na ten temat w artykule “Cel gry?”. Przez brak głównego celu, po jakimś czasie gra może robić się monotonna, a co za tym idzie doprowadzać do znudzenia i rezygnacji graczy z rozgrywki. Są to problemy bardzo ważne, dlatego postanowiliśmy zająć się nimi w pierwszej kolejności, odstawiając pracę nad dodatkami i usprawnieniami do gry na dalszy tor.

Po wielu godzinach rozmyślań opracowaliśmy ciekawy projekt głównego celu w grze, a także doszliśmy do wniosku, że cel ten, mógłby działać w sposób podobny do eventów. Podobieństwo to polegało by na zróżnicowaniu celu dla każdego istniejącego i otwartego w przyszłości serwera. Każdy nowy serwer polegał by na czymś innym, czymś unikalnym, co zachęciło by graczy do wypróbowania nowego rodzaju rozgrywki.

Planety Xeonitu

Oczywiście należy od czegoś zacząć, więc chcielibyśmy opisać i zapytać Was o opinię, co myślicie o nowym systemie, który w grze pełniłby najważniejszą rolę - głównego celu w grze.

Nowy system posiada roboczą nazwę “Rdzeń planety Xeonitu”. Najważniejsze elementy nowego pomysłu:

  • cel do osiągnięcia wymaga przynależności do sojuszu.
  • początkowo co 24 godz., a w późniejszym etapie być może częściej, w losowym miejscu galaktyki pojawia się “Planeta Xeonitu”.
  • celem sojuszu, do którego należy gracz, jest wydobycie “rdzenia” powstałej planety.
  • po pomyślnym wydobyciu rdzenia, wędruje on na konto sojuszu, skąd nie może w żaden sposób zostać zrabowany.
  • głównym celem rozgrywki jest wydobycie określonej ilości (np. 100) rdzeni przez dowolny sojusz. Sojusz ten po wykonaniu głównego celu zostaje określony mianem zwycięzcy danego Uniwersum.

Zasady te brzmią bardzo prosto, jednak najważniejszym i najtrudniejszym elementem rywalizacji o postęp do celu głównego jest wydobycie rdzenia planety, które wyglądało by w następujący sposób:

  • do rozpoczęcia wydobycia wymaganych jest 5 dowódców posiadających “Okręt Wydobywczy” (nazwa robocza). Każdy gracz posiadał by tylko 1 licencję na dany okręt, więc przy wydobyciu rdzenia musiało by uczestniczyć przynajmniej 5 członków sojuszu.
  • po przybyciu wszystkich dowódców na wydobycie startuje 24 godzinny licznik, w trakcie którego flota żadnego z dowódców nie może zostać zniszczona. Jeśli flota zostanie zniszczona, to licznik się resetuje, a wydobycie należy rozpocząć na nowo.
  • dodatkowo oprócz 5 dowódców wydobywających rdzeń, planety może bronić maksymalnie 10 dowódców z flotą bojową. Dowódców do obrony można dosyłać, jednak w danym momencie nie może być ich więcej niż dziesięciu.
  • po pomyślnym wydobyciu okręty wydobywcze zostają zniszczone.

W wydobyciu należy mieć również na uwadze jedną rzecz - każdy sojusz na serwerze ma wgląd w listę wszystkich Planet Xeonitu, a co za tym idzie listę wszystkich planet, na których aktualnie odbywa się wydobycie. Aby więc pomyślnie wydobyć rdzeń planety, należy przez 24 godziny obronić dowódców wydobywających przed atakami innych sojuszy.

Planety Xeonitu to pomysł, który jest rozwiązaniem na wiele z najważniejszych problemów:

  • daje on “sens” gry na serwerze i cel, do którego każdy może zmierzać i każdy może osiągnąć.
  • daje on sensowną możliwość zakończenia rozgrywki na danym serwerze.
  • niweluje uczucie monotonii i znudzenia poprzez codzienne dodanie nowych Planet Xeonitu i zaangażowanie wszystkich sojuszy do walki (zawsze jest o co walczyć).
  • znacząco zwiększa znaczenie sojuszy i współpracy w grze.
  • dodaje nowy element walki PvP, która w obecnej rozgrywce nie jest znacząco rozwinięta.

Zakończenie rozgrywki

Pisaliśmy wcześniej o tym, że osiągnięcie głównego celu (wydobycie 100 rdzeni) wyłoniło by sojusz, który na danym Uniwersum zostałby określony mianem zwycięzcy. Wszyscy członkowie zwycięskiego sojuszu otrzymaliby nagrody za uczestnictwo i zwycięstwo na danym serwerze, a rozgrywka musiałaby w jakiś sposób zostać zakończona. Oczywiście rozumiemy, że dla niektórych graczy zakończenie rozgrywki wydaje się nie być najlepszą opcją, jednak chcielibyśmy uniknąć sytuacji, jaka powoli powstaje na starszych serwerach, gdzie raz na kilka dni logują pojedyncze osoby. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest gra w nowym towarzystwie na nowym serwerze z nowymi zasadami niż uczestnictwo w powolnym “umieraniu” starego serwera.

Dyskusja

Celem tego artykułu nie jest zaprezentowanie Wam zmian, które planujemy wprowadzić, a zachęcenie Was do wyrażenia opinii i dyskusji o naszym pomyśle. Myślicie, że taki system sprawdził by się w rozgrywce? Chcielibyście aby coś wyglądało inaczej? A może macie propozycję lepszego rozwiązania? Zachęcamy do dyskusji, gdyż taki system to najważniejszy element w grze, który z pewnością wpłynie na rozgrywkę wszystkich graczy.

Życzymy dobrej zabawy,
Zespół Gorwen.pl

Komentarze
Sprit3   15.01.16
Osobiście nie lubię gier sezonowych więc mnie ten pomysł nie podoba się w ogóle ;)
N0cturne   15.01.16
+2
za samo zdobycie tego rdzenia powinien byc bonus np. +10 gorwenow do kasy sojuszu co godzine za kazdy rdzeń :) wtedy bedzie znacznie wieksze zainteresowanie zeby je zdobywac
Flantive   15.01.16
@Sprit3 Większość gier przeglądarkowych tego typu jest grami sezonowymi. Najważniejsza różnica jest taka, czy dany sezon/serwer zakończy się w sposób ciekawy, z wyłonieniem i nagrodzeniem zwycięzców, czy "umrze" poprzez rezygnację coraz większej ilości graczy :)

@N0cturne Postęp w wykonaniu głównego celu rozgrywki nie powinien być nagradzany, aby rywalizacja była wyrównana. "Bonusem" za osiągnięcie celu jest zwycięstwo na Uniwersum i nagrody z tego płynące. Zawsze znajdzie się sojusz, któremu to wystarczy :)
N0cturne   15.01.16
+1
Możliwe, bardziej chodzi o to zeby przez caly czas byla zacieta rozgrywka. Samo rozwiazanie ze moze tylko 10 dowodocw byc w jendym momencie to juz jest ciezka sprawa dla obroncow. A taki bonus w takim systemie gry jest spotykany w innych grach
Spejson   15.01.16
-1
Moim zdaniem aby gra się rozhuśtała potrzeba dodać nowego statku takiego który niszczy flote stojąco na planecie. Ekowcy się logują raz na jakiś czas a Ci co lubią bawić się flotą będą skanować i szukać nowych celów ale trzeba by było podnieść też % z pola zniszczeń aby chciało się latać. Tylko bez jakiś mocnych wymagań zrobić statek poziomu T1, T2, T3, T4 który niszczy flotę na planecie i częstotliwość logowań się zwiększy tym bardziej że statki T1, T2 są tanie jak barszcz :)
pablo40   15.01.16
Popieram Spejsona pozwólcie niszczyć floty na koloniach i ludzie będą się częściej logować bo teraz floty stoją i nie można nic z nimi zrobić
Flantive   15.01.16
+1
@N0cturne: Można się zastanowić nad jakąś formą wynagrodzenia :)

@Spejson, @pablo40: Gra od początku zmierza w tym kierunku, aby flota nie była celem rozgrywki, a jedynie "narzędziem" w rękach graczy umożliwiających osiąganie innych celów. W efekcie, polowanie na flotę i ukrywanie floty nie jest czymś, do czego chcielibyśmy zachęcać graczy. Motyw polowania na flotę i ukrywania jej przed zestrzeleniem istnieje już w grach z rodziny Ogame, a Gorwen od samego początku projektowany był z myślą stworzenia czegoś nowego, unikalnego. Właśnie dlatego flota w naszej grze ma nieco inną funkcję.
Angel92   15.01.16
Za bardzo sie wzorujecie innymi grami co do tej floty i byl juz przy bombowcu poruszany ten temat zeby umozliwic jakies niszczenie bo aktualnie mozna uniknac calkowicie ataku bez strat czasu jedynie agresora ze ma zajetego dowodce jakies wieksze pvp i tez bym proponowal wlasnie jakies bonusy nie mowie jakies mega ale jednak cos oprocz osiagniecia tych 100 bo jednak nie bedzie wtedy sie az tak cieszyc to tak duza popularnoscia jak wlasnie jakby dawalo jakies bonusy kazdy rdzen to jakies bonusy jakis dodatkowy target i satysfakcja bo takto patrzysz ehh jeszcze brakuje nam 70 to duzo nawet polowy nie mamy i motywacja spada a takto patrzysz no dawac bedziemy dostawac np 10 gorwenow do skarbca wiecej na x czasu (tutaj podalem za przyklad propozycje nocturne nie musi byc taki) i takie jest moje zdanie
kumke   15.01.16
+1
A mnie zaczyna ta gra wciągać coraz bardziej. Jednak Flan, nie da się określić jednego celu dla całej gry. Cele i eventy muszą być zmieniane, nagrody także. Nie podpasujesz każdemu i musisz wziąć to pod uwagę, ale poprzez zastosowanie zmian każdy z graczy może znaleźć coś dla siebie. Nagrodą nie muszą być tylko gorweny. Może to być skrócenie czasu jakiegoś badania np. do 5 sekund, może to być premia w postaci mozliwości natychmiastowego wybudowania jakiegoś wybranego budynku lub natychmiastowego wybudowania 10000 wybranych okrętów. Event z planetą jest ciekawym pomysłem, ale......jesli wydobywców może atakować nieoznaczona liczba flot, to sprawiedliwym się wydaje by taka sama liczba flot mogła ich bronić. Pozwolę sobie nie zgodzić się ze Spejsonem w sprawie flot. Mi polowanie na nieuważnych bardzo odpowiada. Przy takim układzie gry jak jest teraz nawet słabszy gracz, gdy dobrze to rozegra może napsuć i upuścić sporo krwi graczowi znacznie silniejszemu i to jest cool. Flantive, mi gra się bardzo podoba. Staje się poprzez takie eventy i cele naprawdę ciekawa i myślę że obrałeś bardzo dobry kierunek.
kumke   15.01.16
+1
Dodam jeszcze, że gra będzie wciągała graczy tak długo, jak długo będzie zagadką. Ja sam jestem ciekawy, co będzie dalej :-))). Flantive, mówiąc prosto musisz (czy chcesz, czy nie) wymyśllać dla gry niekończacą się fabułę z nieoczekiwanymi zwrotami akcji :P.
Endriu   15.01.16
- nie trzeba niszczenia flot, ta gra sie wyróżnia tym od innych że flota jest bezpieczna, a jak jest możliwość niszczenia flot np. podczas eventu to gracze z tego nie korzystają więc to bez sensu
- bombowce i systemy obronne mogą urozmaicić grę jeśli będą zbalansowane
- nowy pomysł Flantiva może być dobry ale nagroda dla zwycięskiego sojuszu musi byc napewno ze wzgledu nie za poswiecony czas tej grze lub zwycięstwo, tylko za zakonczenie pewnego etapu i zachęcenie do gry na nowym serwerze, osobiscie usatysfakcjonowalo by mnie doladowanie gorwenow za 80zł na nowy serwer jako czlonkowi zwyciezkiego sojuszu
- aby gra byla ciekawa i ciągle wciągająca wystarczylaby sekwencja 5-7 eventow powtarzajaca sie 1 event co 2 tygodnie i zadne inne nowosci moglyby nie istnieć
- podsumowując gra mnie wciaga caly czas jest ciekawa i sie w niej spelniam, event dodają kolorytu i jednocza i umacniaja sojusz, gdzie gra sie z przyjemnością opracowujac strategie podczas kazdego eventu
kumke   15.01.16
Endriu, ty się nie dziw że gracze nie niszczą swoich flot. Nikt przy zdrowych zmysłach nie bedzie się rzucał na ciebie do otwartej walki, bo sam jeden dysponujesz mocą bojową jak niejeden cały sojusz. Ale w tym układzie gry co jest to można cię skubnąć z partyzanta tu i ówdzie :D.
soltys   16.01.16
+3
Nie róbcie takiego czegoś !!! już pokazaliście że taki event będzie bez sensu przy obronie baz wojskowych, które teraz przejął wszystkie jeden sojusz GF i nikt nie chce je atakować bo to bezsens, a ci co atakowali to tylko stracili swoją flotę.

Osobiście wolałbym zainwestować również w innowację czyli to czego nie dają nam inne gry internetowe. Kiedyś grałem w grę komputerową Conquest: Wojny Pogranicza i naprawdę wciąga na wieeele godzin grania ale zejdźmy na ziemię tutaj nie mamy takiej możliwości rozbudowania, a więc mam kilka pomysłów.

1. Przydałaby się jakaś muzyczka oczywiście z możliwością wyłączenia. Dźwięk ostrzeżeń przy nadchodzącym zagrożeniu, dźwięk ulepszenia budynków i zbadania nowych elementów oraz nadejścia wiadomości to wypełniłoby tą ciszę podczas gry.

2. Rozbudować Hangar tak aby po wybraniu statku przeszło do okienka z widocznym statkiem w większej skali i przy każdym ulepszeniu statek wyglądał na bardziej opancerzony z lepszymi działami itp.

3. Czasem wchodzę w grę przez komórkę i niestety ciężko mi było cokolwiek zrobić ponieważ np. nie mogłem zamknąć okienko szpiegowania i to było na telefonie z rozdz. full hd ale i na słabszym tel. nie dało się już nic zrobić. Może optymalizacja tego dałaby większe grono graczy w erze telefonów i tabletów.

4. Podobnie jak w punkcie 2 zrobić plac z budynkami, które po ulepszeniu będą większe, nowocześniejsze i bardziej estetyczne.

5. Jeszcze jest możliwość całkowitej zmiany interfejsu na plac z budynkami: 3 kopalnie, elektrownia, kapitol, hangar, magazyn z surowcami, planetarium, centrum badawcze, i w takie budynki można wejść lub ulepszyć przed wejściem. Wchodząc w hangar byłaby flota do produkcji, a w centrum badawczym badania do ulepszenia, planetarium jako wejście do galaktyki. Jeszcze jakieś lotnisko dla floty. Wiem fajnie pisać i marzyć ale trudniej zrobić ale każdy ma prawo głosu :).

6. Galaktyka mogłaby mieć możliwość przejścia do innego wymiaru np. przez jeden z tuneli czasoprzestrzennych gdzie złowrogie statki są silniejsze, posiadają swoje złowrogie planety, stacje i wszystko innego typu/wyglądu bo to inna rasa oraz mgławice opisane poniżej (takie dodatkowe PVE) podobnie jest we wspomnianej grze Conquest. Jeszcze dołożyć do tego trochę innego kolorytu przestrzeni, planet, gwiazd.

7. Mgławice to takie ładne drogi mleczne z dużą ilością respiących się szczątków/surowców, które tworzą się przez naturalne procesy.

8. Czarne dziury dodać jako dekorację. Każdy Układ Słoneczny ma swoje słońce takiej dekoracji też chciałbym zastać :).

9. Wiadomo gra jest przyjemna jeśli wszystko jest łatwiejsze:
- dodać przy wysyłaniu danego surowca przycisk wyślij wszystkie, podobnie jak zrobiliście to przy wyborze floty dla dowódcy.
- jasno zamieścić informację ile jeszcze mogę zatrudnić dowódców oraz ile stacji mogę przejąć bo jakąś nigdy nie wiem.
- co się stanie jak będę miał wszystkie osiągnięcia np. Rabuś na 10 odznak ? nadać jakiś cel poproszę.
- Nie podoba mi się zakładka Centrum oraz Obrona moim zdaniem jest nieczytelna i niepotrzebna.
- Możliwość nadania rangi oraz prawa do rekrutacji dla członka w sojuszu.
- Możliwość zobaczenia sumy wpłacanych oraz wypłacanych gorwenów przez sojusznika.

Okej więcej już nie będę "dzisiaj" się rozpisywał ale mam nadzieję że chociaż jeden z odpowiedzialnych za czytanie komentarzy to przeczyta i odpisze swoją opinię negatywną jak i pozytywną. Chciałbym bardzo podziękować waszemu całemu zespołowi za już włożone prace, które miło mnie zaskoczyły i ułatwiły grę.
kumke   16.01.16
Czyli to co pisałem na początku - grafika. Nie sposób się nie zgodzić z sugestiami sołtysa. Jest jeszcze jedna rzecz która mnie wqrza. Gra niby jest za darmo. Właśnie "niby", bo chcąc grać za darmo do niczego się nie dojdzie, więc ta bezpłatność to fikcja. Ja osobiście poszukuję gry płatnej, która by mi odpowiadała. Jestem gotów zapłacić miesięczny abonament, ale żebym miał dostęp do wszystkich opcji i udogodnień, a także ciekawą fabułę, grafikę i ścieżkę audio. Taki miesięczny abonament daje administratorom gry stabilność finansową, a mnie jako gracza wiąże z grą, bo jesli już zainwestuję jakieś środki to nie jestem chętny by to porzucić. Tak, że Flantive, jesli wiążesz swoją przyszłość z grą, to pomyśl o takim rozwiązaniu.
Flantive   16.01.16
+1
Na początek powiem, że bardzo miło jest widzieć takie zainteresowanie i zaangażowanie w rozwój gry z Waszej strony. Dzięki takim opiniom łatwiej jest opracowywać nowe pomysły i rozwijać grę we właściwym kierunku.
Jeśli chodzi o konkretne wypowiedzi:

@Angel92: Gra polega między innymi na tym, że celów do osiągnięcia jest wiele i każdy może obrać swój własny, jednak brak głównego "sensu" rozgrywki sprawia, że po jakimś czasie gracz może zapomnieć do czego tak na prawdę dąży. Choć chciałbym uniknąć, to nie wykluczam dodatkowej nagrody dla sojuszu za postęp w osiąganiu głównego celu.

@kumke: Odpowiem tu na wszystkie Twoje komentarze. Zacznę od tego, że jest mi bardzo miło, że gra coraz bardziej Ci się podoba i że Cię wciąga. Określenie głównego celu, który docelowo byłby różny dla każdego nowego serwera, oprócz urozmaicenia rozgrywki pełni inną, bardzo ważną funkcję. Główny cel zapewnia danemu Uniwersum, że jego "koniec" będzie ciekawy. Obecnie mamy 2 "starsze" serwery, na których nie można się już rejestrować i których stan bez użycia ciekawego celu końcowego można określić jako agonię, stan przedśmiertny, w krórym coraz więcej graczy rezygnuje z rozgrywki i w którym nie ma żadnej aktywności. Aby uniknąć takiej sytuacji na przyszłość potrzeba właśnie celu głównego, który w sposób ciekawy zakończy rozgrywkę i wyłoni zwycięzców.
Jeśli chodzi o grę "darmową", ale płatną, to w jednym miejscu się mylisz. Wielu aktywnych graczy doszło do wysokiego poziomu i ma wymaksowane technologie za Gorweny, choć nie zainwestowali w grę ani złotówki. Dlatego nie możesz powiedzieć, że się nie da, bo osoby te są żywym przykładem, że się da. Odnośnie grafiki i audio wypowiem się w odpowiedzi dla @soltysa, jednak sam abonament, który proponujesz można spokojnie "zasymulować" doładowując co miesiąc wybraną liczbę Gorwenów, za co oczywiście jestem niezmiernie wdzięczny.

@Endriu: Bombowce i systemy obronne rzeczywiście urozmaicą grę i nadal są w planach, jednak to "urozmaicenie" nie wpłynie aż tak dobrze na rozgrywkę, jak wpłynąć może dodanie nowego, ciekawego celu. Z tego powodu praca nad nowym celem ma większy priorytet. Nagrody dla zwycięskiego sojuszu to oprócz tego co wspomniałeś (pakiet doładowania na nowy serwer o wartości ok. 100zł), specjalne avatary, odznaczenia na forum, itp. W artykule nie wspomniałem o nagrodach dla graczy indywidualnych (na podstawie rankingu), które też są brane pod uwagę. Co do eventów - plan jest taki, aby w grze non-stop aktywny był jakiś event. Oczywiście stworzenie odpowiedniej puli eventów trochę zajmie, jednak już widać początki takiego rozwiązania. Same eventy oczywiście mogą być ciekawe i wciągające, jednak należy pamiętać o tym, że co jakiś czas musi powstawać nowy serwer, aby nowi gracze mieli możliwość równego startu. Po otwarciu nowego serwera aktywność na starszych drastycznie spada, więc aby rozgrywka była ciekawa, trzeba ją w pewnym momencie zakończyć. Prezentowany w artykule pomysł ma na celu właśnie zakończenie rozgrywki w ciekawy sposób.

@soltys: Twoje pomysły, oprócz drobnych poprawek, które są w planach, to głównie grafika, muzyka i lepszy interfejs. Oczywoście zgodzę się z tym, że zmiany tego typu są w grze bardzo potrzebne, jednak z tak dużymi zmianami wiąże się potrzeba inwestycji. Inwestycji, która na chwilę obecną nie jest możliwa ze względu na niewielkie środki którymi obecnie dysponuję. Utrzymanie gry i serwera jest dość kosztowne i wszystkie wpływy z doładowań graczy idą właśnie na ten cel. Aby powiększyć te wpływy potrzebne są zmiany, które nie wymagają zbytnich przeróbek grafiki, a zaciekawią większą liczbę graczy. Pomysł z artykułu jest jednym z tych, które można wykonać inwestując jedynie czas :)
Angel92   16.01.16
fakt ale dzwiek powiadomienia o ataku jak i wiadomosci (ewentualnie chodz nie koniecznie wiadomosci na chacie) mozesz wprowadzic sa to przeciez krotkei maks 5 sec dzwieki mozesz uzyc juz jakis gotowych sampli nikt nie mowi tu o jakis mega zaawansowanych dzwiekach na poczatek dzwiek ukonczenia budowli budynki i badania nie mowie o flocie chyba ze zakonczenie zalej kolejki danego typu floty bo takto jak np cm co 1 sec dziwek to troche uciazliwe z czasem mozesz tez inne dodac na prawde bylyby one pomocne zwlaszca te ataki i wiadomosci, jak dla mnei ten cel jest dobry a co do soltysa nie zgodze sie bo duzo ludzi probowalo odbic bazy a tu nei sztuka odbic a utrzymac tez tracilismy przy tym mega duzo floty, a jakos orlikman potrafil sam 1 osoba odbic nam baze to wy nie dacie rady calym sojsuzem ? tu chodzi o zgranie sie i aktynosc jest pare sojuszy w kazdym jest cos nie aktywnych osob nawet na czas ewentu polaczyc sily ale w sumie nie potrzebnie daje pomysly wam :D ale takie eventy nie sa bez sensowne
Angel92   16.01.16
Moze troche chaotycznie napisalem ten komentarz ale mysle ze kazdy zrozumie co mam do przekazania :)
Endriu   16.01.16
Powtórzę jeszcze raz, takie eventy i podobne tym co były są mega fajne i bardzo potrzebne i nie chodzi tu o nagrody, gdyz to schodzi na drugi plan a Flantive nic nie może poradzić na niemoc graczy którym ciężko jest się przebić, niech gra nas na serwerze 100 osób ( gdzie jest ponad 800 kont) GF jest 14 wiec jest to tylko 14 % serwera. Można wypełnić 3 sojusze i utworzyć fuzje z ponad 30 graczami, do tego wystarczą 3 ogarniete osoby, którym zależy i chcą coś zrobić dla serwera. Taką fuzja poprostu nas zmieciecie liczbą oficerow... Może sie znajdą takie osoby i zacznie sie prawdziwy fun. Pozdro dla ogarnietych.
Jantar   27.01.16
Totalnie bez sesu .Ledwo sie rozbuduje czlowiek i koniec .a co z tymi co pchaja kase w gorweny???napewno sa i tacy,zainwestuja w gre a serwer zamkniety...No ale bedzie nastepny i znow w kolo Macieju... Jak dla mnie to oznacza rezygnacje z gry,likwidowanie serwerow to przyciaganie nowych graczy?Nie wiem ,gram w inne gry i nie ma takich rzeczy,jak chcesz przyciagnac graczy to udoskonalaj serwer a nie likwiduj .
Tak jest na wielu innych mmo i gracze sa po 5 , 6 lat w grze....Serwer sie udoskonala nie likwiduje....Pewnie mi napiszesz ze to i tamto ale ja znam wielu graczy i z innych mmo i tez wiem jak to wyglada,to nie jest w porzadku...Pozdrawiam.PS.Konkretna gra sieciowa nie moze byc zezonowa a Gorwen niestety taki jest,sezonowo to mozna zbierac truskawki a nie poswiecac czas na gre ktora jest notorycznie zamykana zamiast ulepszana.
Flantive   28.01.16
@Jantar: Większość, jak nie wszystkie gry tego typu (strategiczno-ekonomiczne) na przeglądarkę są grami sezonowymi. Jeśli znasz gry niesezonowe o podobnej tematyce, to z chęcią je przetestuję i być może znajdę jakąś inspirację. Co do jednego się zgodzę - rozbudowa w obecnej wersji gry jest prawdopodobnie za bardzo "rozciągnięta", a do tego "nieskończona" (po co wydawać surowce na flotę, jeśli mogę rozbudować budynek), więc stwierdzenie "ledwo się człowiek rozbuduje i koniec" jest jak najbardziej na miejscu. Nad tymi elementami zamierzam w przyszłości popracować.
Jeśli natomiast chodzi o stwierdzenie, że likwidowanie/tworzenie serwerów nie przyciąga nowych graczy, to niestety się mylisz. "Nowy Gorwen" posiada już 3 serwery i z otwarciem każdego z nich liczba graczy znacząca się powiększała.
Jantar   29.01.16
Flantive racja ale wiekszosc graczy tez jest zalamana faktem ze kolejny serwer bedzie zamkniety:(Ilu graczy powiedzialo ze na nowy serwer sie juz nie zarejestruja???Oczywiscie tak jak mowisz ,beda nowi gracze ale i Ci w duzej mierze beda zawiedzeni jak kolejny serwer zostanie zamkniety,czemu nie mozna tego zmienic i zamiast likwidowac to ulepszac i ulepszac....?Tyle jest sposobow i pomyslow,naprawde przykro mi ze tak sie dzieje ,Gorwen bardzo mi sie podoba tyle razy myslalem ze kupie gorweny itd itp ale tracic pieniadze na cos co i tak bedzie skasowane?Wiesz ilu graczy tak samo mysli???Flantive jak Ty tworzysz gre z mysla o swoich graczach to czemu nie zrobisz tak jak Twoi gracze chca ,przecierz to gracze w duzej mierze Tworza klimat i przyszlosc gry,wiekszosc nie chce likwidacji serweru tylko udoskonalen ,,,czemu bedzie przeciwnie...?Pozdrawiam.
Flantive   29.01.16
Jestem świadom, że dla niektórych graczy rejestracja na nowym serwerze i rozbudowa od nowa może nie być rzeczą ciekawą, jednak osobiście jestem zmuszony, aby co jakiś czas nowy serwer otwierać, a stare, na których nie gra już prawie nikt, zamykać. Dlaczego zmuszony? Na stworzenie Gorwena poświęciłem ponad 2000 godzin pracy, za co do tej pory nie otrzymałem ani 1zł wynagrodzenia (wszystkie doładowania Gorwenów przeznaczane są na utrzymanie gry). Oczywiście nie mam z tym problemu, gdyż przez większość czasu traktowałem ten projekt jako "hobby". Nadszedł jednak moment, w którym nie mam tyle wolnego czasu ile miałem dawniej i muszę podjąć decyzję - albo zajmowanie się grą stanie się moją pracą, albo poszukam innej pracy, a Gorwenem nie będę tak aktywnie się już zajmował. Na razie próbuję osiągnąć opcję pierwszą i właśnie dlatego muszę otwierać co jakiś czas nowe serwery gry. Wiesz dlaczego większość gier tego typu regularnie otwiera nowe serwery? Bo gdyby tego nie robili, to bardzo szybko by zbankrutowali. To samo tyczy się Gorwena. Jeśli nowe uniwersa nie będą otwierane, to gra w przeciągu kilku miesięcy "umrze". Nie będzie ani nowych graczy, ani funduszy na utrzymanie serwerów.
Podsumowując - niestety jestem świadom, że z zamknięciem/otwarciem każdego serwera część graczy zakończy całkowicie swoją rozgrywkę, jednak wolę, aby kilku graczy zrezygnowało, niż aby cała gra przestała istnieć.
Endriu   29.01.16
Szczerze mówiąc to z chłopakami sie zastanawiamy, bo różnie można odebrać Twoja wypowiedź... Flantive czy Ty uważasz że GF rozwaliło Ci trys?
Flantive   29.01.16
Hmmm nie bardzo rozumiem, która część mojej wypowiedzi mogła zostać tak odebrana? Nie mówiłem nigdzie o żadnym konkretnym uniwersum, a co dopiero sojuszu. Starałem się jedynie wyjaśnić, dlaczego do niektórych działań (jak np. otwieranie co jakiś czas nowych serwerów) jestem zmuszony.
Wątpię, aby ktokolwiek posiadał pracę, która nie przynosiła by żadnych dochodów, a do której nawet trzeba by dokładać z własnej kieszeni. Brak otwierania nowych serwerów doprowadził by właśnie do takiej sytuacji, a wtedy musiałbym przestać pracować nad grą i poszukać innej pracy, gdyż z czegoś trzeba żyć. W swojej wypowiedzi chciałem tylko przekazać, że takiej sytuacji chciałbym uniknąć :)
Endriu   29.01.16
To oczywiste, że gra powinna przynosić Ci zarobek, tymbardziej że jest bezpłatna. Myślę że kazdy kto może powinien wnieść jakiś wklad finansowy, aby chociaż dać jakieś zadośćuczynienie że moze tu pokrywać bezpłatnie.
Endriu   29.01.16
A co do dalszego rozwoju, jesteśmy niepewni i troche obaw co mogą przynieść kolejne aktualizacje... Gra na gorwenie wydaje sie być ciągła grą typu beta. Myślę że wieksze aktualizacje powinny mieć miejsce raczej na nowych serwerach, chyba ze chodzi o sprawy kosmetyczne.
N0cturne   29.01.16
Ja akurat w tej kwestii rozumiem Flanta. I nie zgodze sie ze nia ma gier w ktorych sie inwestuje prawdziwa kase a pozniej gra jest zamykana. Obecnie grywam sobie w crownofthegods i tam trzeba zainwestowac kase zeby normalnie pograc, nastepnie jak jakis sojusz wybuduje 8 swiatyn gra sie konczy i powstaje nowy serwer :). Wszystko rzecz gustu, zamiast marudzic warto by bylo podac ciekawe propozycje na urozmaicenie gry, bo szczerze mowiac po zapowiedziach aktualizacji zaczynam sie obawiac. Juz teraz dotarlem do takiego punktu w grze gdzie mam wszystko co mozna osiagnac i brakuje mi celu. Floty nie moge budowac bo licencje ograniczaja, polowac na czyjas flote tez nie idzie, pozostaje wplacac surowce do banku i co jakis czas klikac budynek...
Flantive   29.01.16
@Endriu: Jeśli w grze nie będzie zmian dodających nowe systemy, nowe rodzaje rozgrywki, to jak długo minie, zanim gra Ci się znudzi? Prawdopodobnie nie zajmie to dużo czasu. Tak jak mówi N0cturne - gra potrzebuje nowych opcji, które zachęcą do dalszej rozgrywki. Obecnie najbardziej brakuje elementów rywalizacji, których propozycje pojawiły się w ostatnim artykule.

@N0cturne: Czyli rozumiem, że dodanie funkcji zamknięcia świata Ci nie przeszkadza, skoro grasz w podobną grę i Ci się ona podoba? Jeśli tak, to których pomysłów zaczynasz się obawiać? Jestem otwarty na wszelkie propozycje i dyskusję, a nawet zachęcam do nich pisząc nowe artykuły z propozycjami zmian. Nie widziałem jednak Twojego komentarza do ostatniego artykułu, dlatego nie bardzo wiem, czego się obawiasz?
N0cturne   30.01.16
Odpowiedz na to nie jest i nie moze byc prosta, poniewaz problem jest zlozony. To co sprawia ze gry przegladarkowe sa ciagle atrakcyjne to brak ograniczen w porownaniu do innego typu gier. A co mamy obecne w gorwenie. Limit liczby planet, limit stacji, limit floty, brak mozliwosci polowania na przeciwnika, limit poziomu dowodcy, a do tego jedyny nęcący aspekt gry, czyli niszczenie planet ma byc wycofany. Ja w tym momencie nie mam pojecia co robic w grze. Nie moge wybrac drogi rozwoju bo ta jest jest jedna i w dodatku troche mglista. Nie mozna byc flociarzem bo tak jak wczesniej napisalem brak mozliwosci trafienia, limit ilosci danego statku oraz ograniczenie w poziomie dowodcy skutecznie dyskfalifikuja taka sciezke. Eco graczem tez nie ma opcji byc limit 5 planet to liczba tak mala ze az slabo sie robi. Dlaczego badania maja maksymalny poziom? Sam koszt by to naturalnie wprowadzil, a juz byla by opcja zeby do czegos dążyć. Chcialbym Ci przedstawic gotowe rozwiazania, ale takich nie mam. Ja chcialbym miec poprostu opcje wyboru. Nacje są super, zawsze mozna by ten pomysl pociagnac. Budynki sojuszowe tez są fajnym pomyslem mozna tez ten aspekt rozwinac. Obecnie system rozwalania SW wydaje mi sie ok, nie widze powodu zeby w to ingerowac.
Co do nowych serwerow, to nie widze problemu, taki ogame ma ich kilkanascie. Jesli jakies serwery umieraja zawsze mozna je polaczyc i juz sie tworzy rywalizacja :)
Flantive   30.01.16
Oczywiście, że problem jest złożony. Właśnie dlatego staram się podchodzić do niego od różnych stron proponując coraz to nowsze rozwiązania. Przejdźmy jednak po kolei:

1. Limit planet i stacji - jest to sprawa dyskusyjna. Osobiście uważam, że zwiększenie tego limitu w obecnej "wersji" gry byłoby niekorzystne z bardzo prostego powodu - mamy teraz 5 Planet i 8 Stacji, co łącznie daje 13 obiektów, które powinniśmy (choć na razie nie musimy) bronić. Maksymalna liczba dowódców wynosi ok. 25 (ogranicza nas koszt Taktyki), co wydaje się być odpowiednią liczbą do obrony 13 obiektów. Zwiększenie limitu Planet i Stacji musi być poprzedzone wprowadzeniem systemu ułatwiającego ich obronę (plan na aktualizację 2.5) lub podniesieniem limitu dowódców. Powiedzmy sobie jednak szczerze - samo zwiększenie lub odblokowanie limitów wiele nie da - będzie tylko więcej klikania, ekscytującej rozgrywki to nie zagwarantuje. Przejdźmy dalej.

2. Brak możliwości polowania na przeciwnika. Obecnie jest niszczenie planet, które jak każdy może zauważyć, jest bardzo drogie i trudne w wykonaniu. Nowy system uszkodzeń budynków (plan: aktualizacja 2.5) ma dodać możliwość polowania na przeciwnika, z tym że możliwość ta będzie znacznie "łatwiejsza", a to tego tańsza i dostępna dla większej liczby graczy. Chyba więc idę w dobrym kierunku? Samo wycofanie niszczenia planet ma na celu odblokowanie funkcji dodających nowy element strategiczny w grze, co chyba jest dobrym pomysłem?

3. Nie masz w tym momencie pojęcia co robić w grze. Doskonale to rozumiem i z tego powodu non-stop opracowuję nowe systemy, przedstawiając ich koncepcje w artykułach i postach na forum. Nowe Bombowce - nowa funkcja umożliwiająca "trafienie" gracza i wyrządzenie mu szkód jeśli nie będzie się bronił. Planety Xeonitu - nowa funkcja dająca cel w grze, którego jak twierdzisz brakuje, angażująca do tego cały sojusz. Wydaje mi się, że z pomysłami zmierzam w dobrym kierunku. Rozumiem obawy, że coś może nie być idealne zaraz po wprowadzeniu, jednak nie uważam, by obawy te blokowały dodawanie nowych funkcji. Nie każdy system jest świetny od samego początku, jednak każdy system można zmodyfikować i ulepszyć :)

4. Dlaczego badania mają maksymalny poziom? Tyczy się to tylko dwóch badań - Kolonizacyjnej i Wzmocnienia Przekaźników. Mają one maksymalny poziom tylko dlatego, że cena kolejnego jest nieosiągalna dla nikogo. Znacznie lepiej wygląda napis "Osiągnięto maksymalny poziom", niż możliwość rozbudowy z astronomiczną ceną.

5. Nad rozwojem nacji obecnie myślę, jednak uważam, że zmiany dostarczające dodatkowej rozgrywki są obecnie ważniejsze, niż zmiany umożliwiające odblokowanie nowych limitów.

6. Budynki sojuszowe są świetnym pomysłem i mam już koncepcję ich rozbudowy. Niestety koncepcja ta znacząco ingeruje w obecny system, dlatego nie będzie wprowadzona na Uniwersum Trys, a dopiero na kolejnych. W skrócie mogę zdradzić, że z nowymi budynkami w sojuszu chciałbym zmniejszyć znaczenie Gorwenów w rozbudowie (dodać opcję wpłacania innych surowców), tym samym zwiększając możliwość współpracy całego sojuszu, a nie tylko osób posiadających Gorweny. Nie mogę tego zrobić na Trys'ie z wiadomych powodów (utrata zainwestowanych w budynki Gorwenów).

7. Do aktualizacji ze Stacjami Wsparcia jest jeszcze sporo czasu. Zastanowię się ponownie nad nowymi koncepcjami i wznowimy tą dyskusję w przyszłości.

8. Łączenie starych serwerów odpada z bardzo prostego powodu. Ogame to gra, która prawie w ogóle się nie zmienia i polega zawsze na tym samym. Dlatego łączenie kilku serwerów to kwestia przeniesienia graczy na jeden serwer, gdzie rywalizacja toczy się dalej na tych samych zasadach. Gorwen jest grą bardzo dynamiczną - zmiany wprowadzane są co chwilę i każdy serwer różni się od poprzedniego diametralnie. Tyczy się to zarówno interfejsu, balansu, jak i obecności nowych systemów. Fakt ten sprawia, że połączenie takich serwerów jest niemożliwe i szukać należy rozwiązań, które zagwarantują graczom rozrywkę do samego końca (Planety Xeonitu), a nie powolną agonię serwera (Inivium i Otrais).
Songo89   30.01.16
Badania są na pewno do przerobienia, poziom 10 robisz w jeden dzień większości, a potem tylko trzeba mieć diamenty. Także, albo kupisz, albo musisz je zdobyć.
Wczoraj myślałem o tym, żeby był jeden główny serwer, i jeden serwer sezonowy, np na miesiąc. Po miesiącu nagrody, które można by wykorzystywać na głównym serwerze. Tylko podobnie jak N0cturne, zbyt wiele ograniczeń ratujących tyłek farmom sprawia, że aktywny gracz za chwile nie będzie miał co robić. W ogame nie było tego problemu, tam gra się ciągła latami, i nikt na nude nie narzekał, mimo że prawie nic nie było zmieniane. Tam największym problemem była tylko strata floty.
Budowanie floty latami, żeby w jeden wieczór stracić, sprawiało że sporo osób było tam tylko do pierwszego złoma.

Jest sporo gotowych rozwiązań z wielu gier, ale Ty chciałeś stworzyć grę prawię od zera, w zupełnie inny sposób, i teraz te rozwiązania tutaj się mogą nie sprawdzić.
Widzę, że jest parę osób z ciekawymi rozwiązaniami. Można by na forum założyć jeden temat, Ktoś daje jedną propozycje, cała reszta komentuje, wyciągamy jak najlepsze rozwiązanie, i oceniamy co się da zrobić a czego nie.
Flantive zazwyczaj jest otwarty na propozycje, problemem jedynie będzie czas wykonania pomysłów.
N0cturne   30.01.16
1. No to juz niech zostanie do decyzji gracza czy chce miec wiecej planet, ale trudniej je bronic czy mniej, po co go ograniczac, przynajmniej powstana nowe taktyki. Jeden bedzie chcial miec 10 planet i martwic sie obrona, inny mniej. To samo tyczy sie stacji, jak ktos chce miec ich wiecej to niech liczy sie z tym ze bedzie musial poswiecic spora czesc dowodcow na obrone.

Z teo co widze to sam system budowy w sensie wzory na koszt i wydobycie jest czerpany z ogame. Ja z kolei znam inny system, gdzie poszczegolne kopalnie mialy niskie przyrosty kosztow i wydobycia ale sie je rozwijalo wysoko. Pamietam ze mialem po 200lv kopalni. Sprawiloby to większa roznorodnosc ekonomii, obecnie wiekszosc graczy ma zblizone poziomy, a koszt kolejnych zaczyna byc astronomiczny.

4. Ja nadal uwazam ze lepiej widziec astronomiczny koszt niz koniec, przynajmniej w tego typu grach. Pozostaje myslec: "kurcze jak uda mi sie to zbudowac/zbadac to jaki to bedzie prestiz na serwie :)". Cos odleglego ale mozliwego do zdobycia zawsze pobudza wyobraznie.

Nie wiem czy znana jest Ci gra galaxywars/space4k/vendetta. Tam byl taki system ze kazdy mogl wybrac role jakas chcial grac, nie bylo zadnego ograniczenia co do ilosci planet, tylko sila bojowa (SB) byla coraz mniejsza. i tak Majac 1 planete miales 100% SB, 20 planet 88% SB, a 100 planet 1% SB. I co gracz to byla inna taktyka. Nie twierdze, ze masz takie rozwiazanie kopiowac, ale sa tacy ktorzy lubia zarzadzac duzym imperium i grac ekonomicznie wspierajac sojusz np. ja :).

2. Sama mozliwosc uszkadzania planet wydaje sie byc fajna, ale nie o to mi chodzi. Obecnie widze mozliwosc tylko taka, ze flota wracajac z ataku automatycznie zaczyna bronic planety na ktora wraca. Wtedy mozna chociaz bawic sie w przechwyty i juz nie byloby mozliwosci bezkarnego atakowania.
8. Fakt łączenie serwerow w obecnym stanie nie ma racji bytu, ale jesli gra sie rozwinie to pradopodobnie beda powstawaly blizniacze serwery ktore w przyszlosci bedzie mozna polaczyc.
N0cturne   30.01.16
Ok, odniose sie do samego tematu:
Rdzeń planety...
Na dzien dobry wycinek moim wypocin z czatu sojuszowego odnosnie tej aktualizacji:

"""ale generalnie ja spotkalem sie z czyms takim ze

powiedzmy zdobywamy te 100 rdzeni wygrywamy zdobywamy korone

Korona jest do konta przypisana i widoczna na kazdym innym serwerze

kolejny sojusz zdobywa srebrna a 3 sojusz brazowa korone

i jesli ktos chce dalej grac na tym serwerze to prosze bardzo"""

A teraz troche bardziej ludzkim jezykiem.
Cel jak cel w jednej grze sie sprawdza w innej juz niekoniecznie. Sam pomysl ciekawy ale:
Powinna byc nagroda za wygranie, ktora by Cie wyrozniala: w LoU byly to korony odpowiednio zlote, srebrne i brazowe ktore widoczne byly takze na innych serwerach. Dawaly one pewien prestiz i mowily "o ten czlowiek razem z sojuszem wygrali na innym serwerze". Czlowiek lubi byc nagradzany i podziwiany, wiec cos takiego dzialalo i zachecalo do grania na innym serwerze chociazby zeby sie pochwalic :). Tak jak juz gdzies wspominalem, same rdzenie powinny dawac nagrode. Co to bedzie to juz kwestia dyskusji.

Zdecydowanie przed wprowadzeniem takiej zmiany musi koniecznie byc przerobiona rola floty i kwestia dowodcow, a i tak na marginesie warto by dodac buttonik przy dowodcy ktory by sam liczyl ale statkow wejdzie do dowodcy na maxa :)
Flantive   30.01.16
@Songo89:
1. Co do szybkiego rozwoju na początku, to pamiętać należy o jednej rzeczy - dołączyłeś do gry po prawie 2 miesiącach od rozpoczęcia. Oznacza to, że wokół miałeś masę farm, które dostarczyły Ci surowców na bardzo szybki start. Rozwój zaraz po rozpoczęciu rozgrywki odbywa się znacznie wolniej i z pewnością nie zajmuje jednego dnia.
2. Podział na kilka serwerów jest ciekawy i wiele razy o nim myślałem. Wiele "rodzajów" serwerów, gdzie na jednym rozgrywka trwa 3 miesiące, a na innym może się ciągnąć 3 lata. Problem z tym jest taki, że każdy z tych serwerów trzeba by osobno przygotowywać i rozwijać, na co może zabraknąć czasu.
Proponowany w tym artykule system ma na celu dodanie do gry celu, który podobnie jak na Ogame, dawał by zajęcie od początku, do końca istnienia serwera.
Co do zakładania osobnych tematów na forum z pomysłami jestem jak najbardziej za i gorąco do tego zachęcam :)

@N0cturne:
1. Nad limitami planet i stacji będę jeszcze pracował. Nie mówię, że pomysł odrzucam, jednak obecnie rzeczą, która blokuje postęp w tej kwestii jest interfejs. Po aktualizacji interfejsu będzie można pomyślec o zwiększeniu tych limitów.
2. Wzory na produkcję i koszty - rzeczywiście duża ich część nadal pochodzi z Ogame jednak z każdym nowym serwerem wiele elementów się zmienia. Od dawna mam już zaplanowaną rekonstrukcję tych wzorów, jednak zmiany te oprócz czasu ograniczone są częstotliwością otwierania nowych serwerów. Na uniwersach otwartych nie da się ingerować w takie systemy.
3. Duży koszt pobudza wyobraźnię i zaangażowanie, ale tylko wtedy, gdy istnieje możliwość zdobycia określonych surowców. W przypadku Tech. Kolonizacyjnej i Wzmocnienia Przekaźników koszt ten nie jest wyświetlany, bo zamiast zachęcenia, zniechęcał by do dalszego grania. Przyczyną jest cena w Gorwenach, która dla nikogo nie byłbaby osiągalna bez ich kupna.
4. O rozwiązaniu z uzależnieniem siły floty do ilości planet już kiedyś wspominałeś i przygotowałem nawet pomysł na jego podstawie (temat "Punkty Rozwoju" na forum).
5. Możliwości "przechwytywania" floty, o której wspominasz staram się uniknąć z bardzo prostego powodu. W mojej wizji gry, według której tworzę Gorwena, flota to nie cel - to narzędzie do wykonywania celu. Dlatego nie chcę, aby gracze skupiali się na niszczeniu floty innych graczy, a raczej na czymś innym, ważniejszym. Utrata floty nie powinna być stratą dotkliwą, flotę w łatwy sposób powinno móc się odbudować. Stratą znaczącą powinno być np. zbombardowanie planety (uszkodzenie budynków), zniszczenie Stacji Wsparcia, itp.
6. Zgadza się - jeśli gra się rozwinie do momentu, w którym rozgrywka na dwóch serwerach będzie odbywać się według takich samych zasad, to połączenie ich nie będzie problemem.
-----
7. Planety Xeonitu: Oczywiście wraz z "wygraniem" na danym serwerze planowane są przeróżne nagrody. Oprócz darmowych Gorwenów na rozpoczęcie rozgrywki na nowych uniwersach w planach mam nagradzanie wygranych specjalnymi avatarami i odznakami, widocznymi zarówno w grze jak i stronie głównej/forum.
8. co masz na myśli mówiąc konieczność przerobienia roli floty i kwestii dowódców, bo nie bardzo rozumiem?
N0cturne   30.01.16
8. Tylko tyle zeby nie graniczac dowodcy do 10 poziomu, a pozwalac mu dalej zdobywac poziomy. Licencje sa ciekawym pomyslem ale obecnie troche ograniczaja rozwoj, moze handel licencjami za surowce? :)

Kojarze temat z punktami rozwoju i byl obiecujacy, mozna by przedyskutowac opcje :)
Songo89   30.01.16
Flantive, ja myśle że strata floty tutaj nie będzie aż taka dotkliwa i tak i tak, bo cena okretów jest niska. Jedyny problem może być, jeśli stracimy statki z licencji jednorazowych i czas na ich odbudowe. Ewentualnie można pomyśleć nad jakims warsztatem, do którego np trafia X statków na dany poziom, gdzie można je odbudować po niskiej cenie i mniejszym czasie.

W ogame strata floty była zbyt dotkliwa i z tym się zgodzę, ale tutaj jest to przegięcie w drugą stronę.
PS. Jszcze raz pomarudzę na magazyny, bo widzę że w niektórych rozwinieętych już kontach, surowce do zgarnięcia zatrzymują się na 50+k.Opuszczone chyba zmieniły się z 250 na 150k. Z każdej strony nowi gracze zostali podcięci. Dlaczego nowi? bo kto nagrabił do tej pory to jego, i już pewnie przetopione.
Endriu   30.01.16
Jako że mój komentarz sie tu nie zmieścił zachęcam do lektury http://gorwen.pl/forum/topic/213/nasze-pomysly-oczekiwania-i-cel-gry-na-gorwen/ tym bardziej ze komentarze odbiegaja od tematu Rdzeń Xeonitu.
Flantive   31.01.16
@Songo89 Warsztat, który proponujesz jest ciekawy, jednak miałby sens tylko wtedy, gdy z gry zostały by usunięte lub mocno ograniczone szczątki po bitwie (po utracie floty nie może być sytuacji, w której zamiast straty mamy zysk w surowcach).
Co do magazynów, to pisałem już w artykule z aktualizacją, że poprawka jest w przygotowaniu.

Wszystkich zainteresowanych dalszą dyskusją w temacie rozwoju gry zapraszam do tematu, który założył Endriu:
http://gorwen.pl/forum/topic/213/nasze-pomysly-oczekiwania-i-cel-gry-na-gorwen/
Pomysł Planet Xeonitu można nadal komentować pod tym artykułem :)
wuju2407   13.04.16
a ja dodam coś od Siebie, Planety Xeonitu można dodać tylko wtedy kiedy widzimy że serwer umiera, na chwilę obecna widzimy jak dochodzą nowe osoby. Gra się kręci i chyba w miarę na siebie zarabia,
Dopiero co dobiliśmy lvl dowódców a tu koniec. Coś nie tak.
Wiele gier posiada 2 czy 3 serwery i są w stanie jakoś to ciągnąć.
FLANTIVE- czy utrzymanie tego serwera aż tyle kosztuje że wychodzisz na minus?
bo chyba tylko przy minusie można pomyśleć o koncu.
Ja sam regularnie w miarę możliwości wpłacam Pieniądze na rozwój gry.
Lecz po dzisiejszej wiadomości na Chacie o wprowadzeniu Xeonitu zaprzestane.
Dwa tygodnie temu twierdziłeś, że to kwestia kilku miesięcy, a tutaj widzę że to od tamtego pomysłu niecały miesiąc. Sorry, nie lubię czegoś takiego.
Flantive   14.04.16
Dodanie Planet Xeonitu nie jest równoznaczne z zakończeniem rozgrywki. Po uruchomieniu nowego systemu potrzeba będzie przynajmniej 3-4 miesięcy (zakładając totalną przewagę jednego sojuszu, w przeciwnym wypadku znacznie więcej niż 4 miesiące), aby sojusz "wygrał", a gra na serwerze mogła się zakończyć. Oznacza to, że jeśli np. system ten wystartuje w maju, to rozgrywka potrwa przynajmniej do września, a najprawdopodobniej znacznie dłużej. Będzie więc jeszcze bardzo dużo czasu, aby wykorzystać swoich przeszkolonych na maksymalny poziom dowódców :)

Jeśli chodzi o sam fakt zamykania i otwierania serwerów, to niestety jest to element konieczny, aby gra mogła dalej istnieć. Całkowity koszt utrzymania wszystkiego związanego z grą wynosi ok. 4-5 tys zł. miesięcznie i na koszt ten nie wpływa prawie w ogóle ilość działających uniwersów. Nowe uniwersa umożliwiają wprowadzenie ciekawych zmian, a także zachęcają znacznie więcej nowych graczy do gry, dlatego aby gra zaczęła na siebie zarabiać, muszą co jakiś czas być otwierane.
wuju2407   14.04.16
Rozumiem, ale większość osób z którymi rozmawiam, i które wpłacają pieniądze na rozwój,(nikt Ci tego nie wypomina- bo to nasza decyzja) Twierdzi, że zakończy przygodę z Gorwen.
Jeśli twierdzisz, że na koszt nie wpływa ilość uniwersów, to otwórzmy nowy by dać możliwość wyboru, ale w starym, tutaj mowa o TRYS zostawmy Planety Xeonitu na 2017^^ Przekonasz się, że to nie będzie wcale zły pomysł;)
Flantive   15.04.16
Jeśli gracze na uniwersym Trys będą aktywni, to po wprowadzeniu Planet Xeonitu rozgrywka może trwać jeszcze rok, dwa, a nawet trzy. System ten umożliwia "szybkie" zamknięcie serwerów, na których nie ma żadnej aktywności. Dopóki aktywność jest widoczna i sojusze ze sobą rywalizują, rozgrywka będzie trwać wiele miesięcy, a nawet lat. Nie widzę problemu w tym, aby serwer Trys istniał do 2017, a nawet 2018 roku. Jedyne czego będzie to wymagać, to aktywni, rywalizujący o ten nowy cel gracze.
Dodaj komentarz
Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

Zapamiętaj mnie
Nie pamiętam hasła Rejestracja