Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
Logowanie do nowego systemu dostępne od 1 października
Cel gry?
Cel gry?
17.12.15   Flantive   8

Witajcie!

W ostatnim artykule nt. wprowadzenia “Bombowców” wielu graczy postanowiło się udzielić i przedstawić swoje opinie, na podstawie których przygotujemy lepszy, odpowiadający Waszym potrzebom system. Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że wielu z Was zabrało głos w tej sprawie, gdyż dzięki temu nasza praca może przynosić znacznie lepsze efekty.

W związku z tak dużym odzewem postanowiliśmy napisać kolejny artykuł, przedstawiający jedną z problematycznych kwestii, występujących przy projektowaniu gry. Mamy nadzieję, że i tym razem poświęcicie kilka minut na przemyślenie sprawy oraz zabranie głosu, gdyż kwestia ta jest znacznie ważniejsza od systemu Bombowców.

Cel gry

W Gorwenie istnieje wiele celów, które gracz w trakcie rozgrywki może osiągnąć. Mogą to być cele łatwe i szybkie do wykonania, ale też długotrwałe, których osiągnięcie zajmie sporo czasu. Cele mogą się również podzielić na te, które proponuje nam gra, ale także takie, które gracz samodzielnie sobie wyznaczy. Dzisiaj zajmiemy się jednak celami tworzonymi dla graczy przez grę. Przy projektowaniu nowych systemów dzielimy cele rozgrywki na dwie grupy: cele poboczne i cele główne. Do celów pobocznych należą m.in.:

  • wykonywanie misji
  • zdobywanie osiągnięć
  • udział w eventach

Są to w skrócie cele, które w mniejszym lub większym stopniu przyczyniają się do osiągania celów głównych, jednak samodzielnie mogą dodawać swego rodzaju rozrywkę i przyjemność z ich osiągania.

Motywem przewodnim dla celów głównych rozgrywki jest “Rozwój Imperium”. Do tej pory w grze zostało stworzonych wiele elementów, które składają się na ten cel główny:

  • ekspansja Imperium w galaktyce:
    • zdobywanie Planet
    • zdobywanie Stacji Wsparcia
  • rozwój infrastruktury:
    • rozbudowa Planet
    • rozbudowa Stacji Wsparcia
    • rozwój technologiczny
  • poszerzanie możliwości bojowych:
    • odblokowywanie kolejnych poziomów statków
    • zdobywanie licencji na najlepsze statki (większa siła floty o tym samym koszcie)
    • szkolenie dowódców

Problem

Gorwen jest grą skomplikowaną. Na cel główny składa się wiele elementów, dlatego każdy może znaleźć coś ciekawego dla siebie. Główną wadą takiego projektu jest fakt, że gracz nie zawsze jest pewien, do czego w grze powinien dążyć. Inne gry mają bardzo proste systemy, których cel jest jeden, bardzo wyraźny. Cele te to np.:

  • zdobądź jak największą ilość obiektów (planet, wiosek, itp.), a będziesz jak najwyżej w rankingu.
  • zdobądź jak największą ilość jednostek bojowych, aby pokonać inne, mniejsze armie.
  • zdobądź jak najlepiej skonfigurowane jednostki (konstrukcja jednostek z najlepszych podzespołów)

Gorwen na chwilę obecną niestety nie posiada takiego “dominującego” celu. Można zdobywać nowe obiekty (planety, Stacje Wsparcia), jednak ich ilość jest ograniczona. Można zdobywać duże ilości jednostek bojowych, jednak nie można użyć wszystkich na raz. Można zdobywać jak najlepsze jednostki (poziomy floty, licencje), jednak proces ten jest bardzo wolny, dlatego efektów nie można spodziewać się od razu.

Do tego dochodzi jeszcze jeden fakt - nawet jeśli rozbudujemy swoje Imperium, to do czego możemy wykorzystać swoją siłę? Z pewnością do dalszego rozwoju Imperium, ale nie o to nam chodzi. Istnieje kilka elementów umożliwiających rywalizację pomiędzy graczami, jednak kwestia ta również jest znacząco ograniczona.

Rozwiązanie

Rozwiązanie tych problemów nie jest łatwe i nad różnymi koncepcjami pracujemy od miesięcy. Pisząc ten artykuł, chcielibyśmy zapytać Was, jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Może macie jakieś ciekawe pomysły rozwiązania tych problemów? Jeśli macie ochotę wziąć udział w dyskusji i aktywnym udziale w projektowaniu gry, to na początek możecie się zastanowić nad odpowiedzią na te pytania:

  • Co jest moim głównym celem w grze, do czego zmierzam?
  • Co chciałbym w grze osiągnąć, ale nie mogę, bo gra tego nie oferuje?
  • Czego mi w grze najbardziej brakuje?
  • Czy i w jaki sposób chciałbym rywalizować z innymi graczami?

Będziemy bardzo wdzięczni, jeśli podzielicie się z nami odpowiedzią na te pytania. Pomoże to nam jeszcze lepiej dostosować grę do Waszych potrzeb. Odpowiedzi możecie udzielać w komentarzach do tego artykułu, jednak jeśli zamierzacie przedstawić swoje pomysły, to zachęcamy do utworzenia nowego tematu na forum w dziale Pomysły i Propozycje. Liczymy na Wasze wsparcie i udział w dyskusji!

Życzymy dobrej zabawy,
Zespół Gorwen.pl

Komentarze
N0cturne   17.12.15
+2
Pomijajac ze kogos zezlomowac nie przynosi specjalnych profitow, bo raz ze flote mozna odbudowac w 2 dni, a dwa ze zysk ze zlomu jest niski jak na mozliwe straty. Ja jestem przyzwyczajony do obslugi olbrzymiego imperium. I jak widze 4 planety i 5 w drodze to tak smutno jest. W ciagu tygodnia od rozpoczecia gry masz juz praktycznie max planet po 2 tygodniach spokojnie dociułasz piątą. Moze wprowadzenie mozliwosci kolonizowania większej ilosci planet, ale kosztem współczynnika bojowego mogloby wprowadzic wiekszy element strategiczny.
N0cturne   17.12.15
+2
Dodatkowo warto byloby wprowadzic element sojuszowy. Cos na czym caly sojusz moze sie skupic. Obecnie event pokazuje ze tego typu pomysly maja wziecie. ALe przedewszystkim przydaloby sie umozliwienie graczowi okreslenie wlasnej drogi gry. Z mojego punktu widzenia obecnie mozna zostac tylko flociarzem :). Moze dokladajac jakas super konstrukcje, ktora utrzymywalby sojusz i wplacajac surowce moznaby rozbudowywac i bronic przed innymi sojuszami :)
StarElite   17.12.15
+3
Zgadzam się w kwestii sojuszy w 100%. Oprócz gorwenów można by też wpłacać surowce. Surowce z których budowało by się np. Kopalnie w sojuszu. Skoro jedna kopalnia już jest.. To czemu by więcej nie zrobić;)
NP. Kopalnia Tytanu ,Kwarcu ,Uranu które robiło by się z bardzo dużych ilości surowców. I były by guziczki dodatkowe. Tak jak jest odbierz gorweny, mogło by być: Odbierz tytan, kwarc, uran. Także można by wprowadzić elektrownię w sojuszu. (do kopalni). Ciekawym pomysłem byłoby zrobienie całej bazy sojuszu. NP. Taka sobie stacja kosmiczna, opuszczona, i takich stacji wedle ilości graczy było by np. Na 200graczy byłoby 10 takich baz. Zapobiegło by to zbyt dużej ilości sojuszy, na dodatek sojusze byłyby bardziej "wypełnione". Taką bazę zdobywało by się podczas ataku na nią (ewentualnie traciło flotę. Podczas walki z flotą stacjonującą na tej bazie) . Można by też atakować takie bazy zdobywając z nich surowce, gorweny i niszcząc flotę wystawioną na jej obronę.. Jeszcze tak dodam ze gorweny obecnie mogły by sie automatycznie wpłacać na konto sojuszu , jeśli z gorwenizatora idzie 100gorwenow to te 100gorwenow idzie prosto na konto sojuszu, a następnie gracz może to wypłacić i w takim wypadku z konta sojuszu odpada to 100g (na gracza oczywiście).
To chyba tyle :p
StarElite   17.12.15
+1
A jeszcze nie wspomniałem o statku specjalnym oraz o odbijaniu baz. Jesli w którejś bazie właściciel jej przestał by grać, to gracz bez sojuszu mógł by ja odbić. Przy użyciu statku specjalnego który byłby jakieś 2x wolniejszy od gwiazdki (miało by to na celu lepszą ochronę tych baz. Pamiętajmy że lecąc 12h + czas przelotu, gracz zdarzy wejść do gry, i szybko wysłać obronę.

Angel92   17.12.15
Tak jak w niektorych grach jest wlasnie ze na sojusz by dodac dodatki typu kopalnia lub % od kopalni to trzeba wplacac surowce a dopiero pozniej gorweny na wyzszych poziomach wiec wprowadzenie kopalni itp za np 10x ceny kopalni gracza na tym poziomie byloby dobrym pomyslemalbo jakis mechanizm z bazami ktore by sojusz musial rozwijac, wplacac surowce na tej bazie np kopalnie itp i flota broniaca je, jakis taki element wspolny do wspolnej wspolpracy wiekszej i brakuje mi strasznie elementu pvp bo osiagniecie gwiazdki to bardzo dlugi czas a teraz nie ma co zrobic drugiemu graczowi nie wystawi obrony, schowa surowce i nic mu sie nie zrobi tylko straci czas na dowodcy na lot nic wiecej, wiec jakis element nie wiem uszkodzenia w % budynkow lub floty stacjonujacej ktora nie broni, bo tego strasznie mi brakuje.
connor3234   18.12.15
Zamiast uszkadzać % budynku to mogło by być coś takiego, że np. budynek do 10 poziomu nie zostanie uszkodzony, powyżej 10 może uszkodzony zostać jeden poziom, powyżej 20 - odpowiednio 2 itd., oczywiście gracz ma 100% szans że jeżeli może coś uszkodzić to na bank coś uszkodzi.
Bostons91   18.12.15
Proponuje że flota bez przydziału na orbicie, automatycznie broni planety ale z racji braku dowódcy -20% do zdolności bojowej. Dodatkowo jakieś systemy obronne urozmaiciły by walkę między graczami
JimmyBlack   21.12.15
Brakuje mi ryzyka utraty planety. Był to jeden z tych elementów dla których testowałem plemiona troszkę dłużej niż inne gry :)
Brakuje mi też rozwiniętej ekonomii. Surowców, które wymuszą rozwagę w zarządzaniu flotą oraz planetami. Brakuje mi działań szpiegowskich z prawdziwego zdarzenia, sabotaży. Zamiast kilku ras początkowych dałbym możliwość wyprofilowania gracza z czasem za pomocą milestones. Po osiągnięciu X punktów gracz może wybrać mały bonus. (patrz civilization). Brakuje mi działających szlaków handlowych i ich obrony. Brakuje mi możliwości zaskoczenia przeciwnika atakiem, nawet gdy ten siedzi ciągle w grze (FOW?). Brakuje mi możliwości gry typowo defensywnej. Ciekawej dyplomacji wspieranej przez system. Brakuje mi głównego celu gry, czegoś, co określi moje zwycięstwo na serwerze.
Pewnie coś jeszcze by się znalazło... :)
Dodaj komentarz
Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

Zapamiętaj mnie
Nie pamiętam hasła Rejestracja