Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
Logowanie do nowego systemu dostępne od 1 października
Bombowiec
Bombowiec
12.12.15   Flantive   13

Witajcie!

Podczas pracy nad nowymi systemami i poprawkami do gry, do głowy przychodzi nam wiele pomysłów. Jak to bywa z pracą twórczą, część pomysłów po odpowiednim przemyśleniu szybko traci swój sens, a część z nich jest dobra i nadaje się do wprowadzenia w grze. Cały proces “rozważania” wad i zalet nowych systemów jest nieco bardziej skomplikowany. Dziś chciałbym wzbogacić ten proces o jeden element - opinię graczy.

Pomysł, o którym myśleliśmy od długiego czasu i którego elementy możecie już teraz zobaczyć w grze jest, można by powiedzieć, nieco rewolucyjny. Niestety za “rewolucyjnością” tego systemu stoi fakt, że może on nieco namieszać w obecnej rozgrywce. Właśnie dlatego przed jego wprowadzeniem chciałbym zapytać Was, co o nim myślicie?

Wprowadzenie

Obecna rozgrywka wydaje się, a nawet jest dość ciekawa. Rozwijamy swoje Imperium, rozbudowujemy Planety, atakujemy, przejmujemy i bronimy Stacji Wsparcia, walczymy z Piratami zdobywając przeróżne skarby, rozwijamy swoją flotę bojową zbierając Licencje na najlepsze okręty, itd. Ogólnie rzecz ujmując - mamy co robić. Naszym zdaniem czegoś jeszcze brakuje. Czegoś co wzbudzało by większe emocje wśród graczy, ale też nie spowodowało by zbytnich emocji negatywnych.

Najlepszą metodą umożliwiającą wzmocnienie emocji płynących z gry jest dodanie większego ryzyka. Na chwilę obecną w grze istnieje jedna rzecz, która może zagrozić utratą części dorobku gracza. Są to Gwiazdy Śmierci. Nie muszę jednak pokazywać, jak odległy (czasowo) jest ten element i jak trudny do prawidłowego wykorzystania. W efekcie, gracz przez większość czasu w grze może się czuć w 100% bezpieczny, nikt nie może mu zagrozić. Surowce w każdym momencie można schować do banku, dowódców nie wystawiać na obronę i atak nie przyniesie agresorowi żadnych korzyści, a obrońca niczego nie straci. Taki styl gry, może dla niektórych jest bardzo wygodny, jednak po czasie może doprowadzić do znudzenia grą.

Pomysł

Naszym celem jest zaangażowanie graczy do częstszej obrony swojego Imperium, do wystawiania obrony na noc, licząc na to, że z pomocą Ochrony Nocnej nikt na planetę się nie dostanie. Obecnie takie działanie nie ma sensu i to chcemy zmienić.

Nasz pomysł jest dość prosty i polega na wprowadzeniu do gry nowego okrętu specjalnego. Jak możecie się domyślić z tytułu tego artykułu, nazwa nowego okrętu to “Bombowiec”. Statek ten zaliczał by się do kategorii okrętów specjalnych z powodu swojej dodatkowej “umiejętności”. Jak sama nazwa wskazuje Bombowiec zrzuca bomby, a bomby sieją duże zniszczenie. Polegało by ono na tym, że każdy udany atak z udziałem Bombowca niszczył by niewielką, procentową ilość okrętów obrońcy, pozostawionych na planecie w spoczynku. Dodatkowo Bombowiec miałby niewielką szansę na zniszczenie jednego lub kilku poziomów losowej budowli na planecie. Oczywiście szansa ta zależała by w głównej mierze od rozbudowania danej budowli - im wyższy poziom, tym mniejsza szansa na uszkodzenie. Każdy atak Bombowcem zmuszał by obrońcę do przemyślenia - czy chcę się bronić i jak najlepiej się obronić?

Razem z wprowadzeniem Bombowca, w grze zostałby dodany nowy system obrony, ułatwiający bronienie własnych Planet. W nowym systemie na planecie można by wystawić 3 floty do obrony, bez konieczności użycia własnych dowódców. Oczywiście ilość floty byłaby ograniczona podobnie jak dowódcy.

Podsumowanie

Aby urozmaicić nieco rozgrywkę planujemy wprowadzenie nowego okrętu specjalnego “Bombowca”. Statek ten:

  • po udanym ataku niszczył by niewielką część floty pozostawionej na planecie w spoczynku.
  • po udanym ataku miałby niewielką szansę na zniszczenie 1 poziomu losowej budowli.

Dodatkowo, aby utrudnić proces ataku Bombowcem i ułatwić obronę:

  • do jednego dowódcy można by przypisać tylko jednego Bombowca.
  • czas startu i lądowania Bombowca byłby równy 3 godziny, co oznacza, że podróż w jedną stronę trwała by 3 godz. + czas lotu.
  • obrońca dostałby informację, że w nadlatującej flocie znajduje się Bombowiec.
  • na każdej planecie byłaby możliwość wystawienia 3 flot do obrony, bez użycia własnych dowódców.

Co myślicie o takim pomyśle? Może macie dalsze sugestie ulepszenia go w jakiś sposób?
Zapraszamy wszystkich do dyskusji na forum w temacie “Bombowiec - dyskusja”.

Życzymy dobrej zabawy,
Zespół Gorwen.pl

Komentarze
kumke   12.12.15
+14
Niszczenie budynków uważam za zły pomysł. Ucierpią na tym tylko słabsi gracze. Po dokonaniu pewnych zniszczeń mogą się już nie podnieść.Ceny budynków są wysokie zwłaszcza na tych większych poziomach, no i długo się budują. Weźmy że system wylosuje zburzenie fabryki robotów? Nie po to inwestuję w konto i w ekonomię by mieć niszczone budynki, ale po to by po ewentualnym zniszczeniu floty móc się szybko odbudować. Wiem, że nieraz kilku różnych silnych graczy lata na jednego słabszego. Gdy będą mogli niszczyć budynki to mu zdemolują konto na amen.Zamiast tego można wprowadzić, że w ataku zostaną zrabowane nie tylko surowce, ale też będzie zniszczona flota bez dowódców. Właśnie cały myk w tej grze (który bardzo mi się podoba) jest na zdobywaniu różnych nagród,specjalności, szkoleniu dowódców itd. Mi nie zależy na atakowaniu innych graczy, aczkolwiek buduję tez flotę by być gotowym na atak, lub gdy nadarzy się okazja lub zastawienia pułapki . Moim zdaniem flota za wolno lata i za mało jest złomu ze zniszczonej floty. To tyle na początek.
death143   12.12.15
-9
Trzeba cos zrobic z bankiem, albo wprowadzic ograniczenia albo calkowicie usunac system chowania surowcow bo to jest zalosne ze ktos moze sobie grac i spokojnie surowce chowac za kazdym razem, gry tego typu polegaly na pvp zawsze, teraz nie ma sensu tego robic bo jesli ktos jest online to nie da rady mu cokolwiek zrobic, wiec uwazam ze niszczenie budynkow to super pomysl :) !!
Flantive   12.12.15
@kumke Co do niszczenia budynków, to na razie nie będę się wypowiadał. Przeanalizuję jeszcze opinię wszystkich graczy i z pewnością wypracuję jakiś kompromis w tej kwestii. Odniosę się do zaprezentowanego przez Ciebie "myku" w grze. Proces rozwoju "swojego Imperium" w Gorwenie jest dość mocno rozbudowany. Wielu graczom (w tym również Tobie, wnioskuję z wypowiedzi) się to podoba, gdyż z każdym logowaniem się do gry, z każdą aktywnością odczuwa się ten "rozwój". Choćby to było zdobycie kilku licencji na statki (zwiększenie możliwości bojowych floty). Właśnie taki kierunek obraliśmy przy rozwijaniu tej gry i w takim kierunku nadal będziemy zmierzać. Nie możemy jednak zapomnieć o drugim aspekcie, czyli wykorzystania potęgi zbudowanego Imperium do jakiegoś celu. I nie ważne czy będzie to atakowanie innych, czy może bronienie się i zastawianie pułapek. Musi istnieć jakiś system, który zachęci agresorów do atakowania, aby obrońcy mogli się bronić i zastawiać pułapki. System ataków Bombowcem będzie jedną z takich rzeczy, jednak jak już wspomniałem, należy go odpowiednio przystosować, aby nie niszczył przyjemności z głównego elementu gry - rozbudowy własnego Imperium.
StarElite   12.12.15
+3
Jeśli w grze chodzi o to by dodając bombowca ukazać kraczą imperatora/tyrana to świetny jest to plan. Ale chyba nie chcesz by jeden gracz powstał i wszystkich kosił, stał się najpotężniejszym graczem tak ze nawet cały sojusz 20osob by nie mógł go rozwalić.. W takim wypadku jest to rewelacyjny pomysł.
Ale tu nie chodzi o to by powstał 1 gracz i on by ustalał zasady kto będzie mieć prawo do rozwoju a kto nie..
kumke   12.12.15
+4
Flantive. StarElite zwrócił słuszną uwagę na stosunek kosztów budowy bombowca do dokonywanych zniszczeń. Bombowiec będzie kosztował promil ceny np. ekstraktora uranu na poziomie 30. Można zrobić np. że każde bombardowanie psuje budowlę czy ogranicza jej funkcjonalność, czy wydobycie o np. 5 lub 10 %, nawet do zera, ale jej nie niszczy i dodać przycisk "napraw". Naprawa kosztowałaby jakiś procent kosztów budowy na danym levelu.
Takemikazuchi   12.12.15
+3
problem jeśli jeden z graczy posiadający wysoki lvl tech. bojowej użyje Bombowca na słabszm graczu. ilość% zniszczeń będzie rosnąć wówczas straty da typowego Kowalskiego mogą być zbyt wysokie i cały trud i czas pójdą na zmarnowanie. Może to doprowadzić do rezygnacji z gry wielu graczy.
Flantive   12.12.15
+3
@kumke Dokładnie o takim samym systemie ("psucia" budynków) pomyślałem po zobaczeniu negatywnych opinii dot. niszczenia budynków :)
StarElite   12.12.15
-1
A ja zaproponuje kompromis :D
Gracze aktywni (1 pełny dzien obecnie czyli aktywność po jego upływie juz jest szary ) tracili by budowle na zasadzie ze mogą ja naprawić. Natomiast gracze szarzy (powyżej dnia nieobecności) tracili by budynki bezpowrotnie..
Poprę to tym ze irytuje mnie kiedy gracz niegrający już a będący np. Moim wrogiem ma konto i nic mu nie robię jedynie farmie, a użycie gs jest zbyt drogie.. Tym sposobem dałyby się usunąć gracza offline z topki i jednocześnie gracze aktywni nie ucierpieli by na tym.
W skrócie:
Gracze powyżej jednego dnia nieaktywności (24h+) mają uszkadzany sam budynek i jak wejdą do gry musza go od nowa budować.
Gracze poniżej jednego dnia nieaktywności (24h-) mają uszkadzany % wydobycia i naprawiają sobie tak samo jak naprawia się działa na stacjach wsparcia.
Endriu   12.12.15
+5
- nie dla niszczenia budynków, jest to chore, gdyż gracz dzieli sie na flotowca i ekonoma, takze ekonomowie moga juz od razu konczyc gre, pozatym zdaje sobie z tego sprawe ze sa ludzie ktorzy wspieraja sie gorwenami za pieniazki, jezeli niszczenie floty/budynkow mialo by podreperowac fundusze poprzez wiekszy zakup gorwenow to BINGO!
- imho wystarczy ze mozna calkowicie zniszczyc planete, co w grach tego typu jest i tak niespotykane, gwiazdy smierci pojawia sie juz za miesiac, wiec to temat nieodlegly
- bylaby to zmiana kolosalna, a na taka gracze przeciwni sie nie godzili zaczynajac tu przygode
- generalnie szlak by mnie trafil gdyby ktos 1 statkiem zniszczyl mi kilka dni farmienia
- jestem na mega nie!
Angel92   12.12.15
Psucie chyba najlepsze i najwyzej przycisk napraw jak zejdzie % do 0 wtedy obnizac o x poziomow budowle :D
kumke   12.12.15
+3
Odporność na uszkodzenia budynków można powiązać z levelem budynku, opancerzeniem i technologią ochronną. Im wyższy level, opancerzenie i techn. ochronna tym budynek trudniej uszkodzić bo koszty naprawy powiązane własnie z levelem i tak później mogą być bardzo wysokie.
StarElite   13.12.15
http://gorwen.pl/forum/topic/186/obrona-planetarna/ oceńcie to proszę, taki sposób na obronę przed atakami z bombowcami na czele to jedyna metoda na obronę w czasie kiedy nie ma nas. Wprawdzie faktyczna ochrona jaką by ten system/struktura dawała, byłaby na dużo wyższym poziomie, to tym bardziej by się sprawdziła. Po wprowadzeniu bombowców zacznie się sieczka. Zostaną najsilniejsi. W takim wypadku wypadałoby by gracze którzy nie wiedzą 20/7 przed komputerem mieli szansę się bezproblemowo obronić. Według mnie to jest rzecz dzięki której na serwerze po wprowadzeniu bombowców nastąpi równowaga sił. Wprawdzie i tak jesli by kilku graczy zaatakowało takiego "kowalskiego" ;p to zmiotłoby jego systemy obronne ale zajęło by to dużo więcej czasu i fatygi. Zwłaszcza gdyby właściciel konta nagle wszedł i szybko odparł nowe ataki. Liczę na pozytywne odzewy :)
wnuczka   16.12.15
najprostrzy pomysl niech piraci atakuja w godzinach nocnych i niech cierpi flota nie aktywna miedzy godz 22 do godz 6 rano
Dodaj komentarz
Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

Zapamiętaj mnie
Nie pamiętam hasła Rejestracja