Otwarcie nowego serwera zbliża się wielkimi krokami. Pierwszą znaczącą zmianę na nowym serwerze opisaliśmy już w artykule “Licencje”. Tym razem mamy dla Was kilka zmian w ogólnej rozgrywce, które osobno nie są tak znaczące, ale w połączeniu z innymi systemami pozwolą Wam na jeszcze ciekawsze doświadczenia! Pamiętajcie jednak, że zmiany tu opisane nie zostaną wprowadzone na działających już uniwersach, a jedynie na otwieranych w przyszłości.
Pierwszym z ogólnych ulepszeń na nowym serwerze będą spersonalizowane Floty Piratów. Głównym problemem z Piratami na serwerze Otrais było to, że nie stanowili oni zbytniego wyzwania, nie licząc krótkiego okresu po rejestracji. W efekcie, “polowania” na piratów nie dawały takiej satysfakcji jaką chcielibyśmy Wam zagwarantować. Rozwiązanie, które opracowaliśmy pomoże wyeliminować zarówno ten, jak i kilka innych problemów. Na nowym serwerze Floty Piratów będą generowane w odniesieniu do danego gracza. Dzięki temu bitwy, które będziecie toczyć, będą znacznie lepiej dopasowane do Waszego rozwoju i siły bojowej jaką dysponujecie. Zmiana ta pomoże też w przygotowaniu nowych misji startowych, gdyż walka z pierwszymi piratami nie będzie już wymagała setek okrętów bojowych. Dodatkowo, w galaktyce będą widoczni tylko piraci “wygenerowani” dla danego gracza. Oznacza to, że każdy będzie walczył tylko ze “swoimi” piratami i nie będzie mógł zaatakować piratów innych graczy. Oprócz opisanej wyżej personalizacji, po walce z Piratami nie będą już generowane żadne szczątki, a skarby w surowcach będą znacznie obfitsze.
Na nowym serwerze pojawi się tylko jeden typ transportera o nazwie “Transporter”. Nie będzie już osobnych jednostek będących małymi, dużymi, czy wielkimi transporterami. Zmiana ta jest spowodowana faktem, że po odblokowaniu najlepszego transportera, korzystanie z “mniejszych” nie było opłacalne. W związku z tą zmianą zostanie wprowadzona również nowa technologia o nazwie “Technologia Kompresji”, której każdy poziom rozwoju zwiększy ładowność wszystkich okrętów o 150%. Maksymalny poziom rozwoju tej technologii jest równy 10, co oznacza, że wszystkie okręty zwiększą swoją ładowność o 1500%. Aby zmiana ta nie odbiła się na znaczeniu Transportera w działaniach wojennych, wszystkie inne jednostki otrzymają redukcję podstawowej ładowności o ok. 1000%. W efekcie, na najwyższym poziomie Technologii Kompresji, ich ładowność zwiększy się o 50%.
Po analizie transakcji na Rynku na uniwersum Otrais zdecydowaliśmy się usunąć możliwość handlu flotą na przyszłych serwerach. Zmiana ta spowodowana jest też po części wprowadzeniem nowego systemu licencji. W przyszłości na Rynku pojawi się opcja handlu licencjami, jednak nie będzie dostępna od samego początku.
Bank w ostatniej aktualizacji został całkowicie przebudowany. Było to powodem negatywnych emocji pewnej części graczy, jednak nie zabrakło również pozytywnych reakcji. Nowy serwer przyniesie jeszcze jedną zmianę w zasadzie działania banku. Obecnie za przedwczesną wypłatę trzeba ponieść koszt w Diamentach, co jest zbyt kosztowne mając na uwadze fakt rzadkiego występowania Diamentów. Na nowym serwerze przedwczesna wypłata będzie mniej kosztowna, gdyż zapłacić nam przyjdzie częścią zdeponowanych surowców. Nowa prowizja pojawi się tylko przy przedwczesnej wypłacie, więc jeśli wypłata nastąpi o ustalonej godzinie, to otrzymamy taką samą ilość surowców, jaką zdeponowaliśmy. Wysokość prowizji zależeć będzie od poziomu rozbudowy Banku i ilości godzin do wypłaty. Wyniesie ona od 1,4% (max. poziom Banku i 1 godzina do wypłaty) do 86,4% (1 poz. Banku i 24 godziny do wypłaty).
Mamy nadzieję, że zmiany, które przygotowujemy przypadną Wam do gustu i na nowym serwerze będziecie się bawić jeszcze lepiej. Już niedługo kolejne artykuły z opisami zmian, tymczasem zapraszamy wszystkich do dyskusji na temat tego, co zdradziliśmy do tej pory.
Życzymy dobrej zabawy,
Zespół Gorwen.pl