Witajcie!
Nadszedł wreszcie czas, w którym możemy zdradzić nieco więcej na temat nowego serwera, który zostanie otwarty już niedługo! Pierwszym z prezentowanych zmian będzie nowy system licencji, który zadebiutuje w nowej formie na nowym uniwersum. Nie tracąc więc czasu przejdźmy do dokładnego opisu systemu, który dla Was przygotowaliśmy.
Zacznijmy może od wyjaśnienia dlaczego nowy system jest potrzebny. Aby to zrobić nakreślmy sobie obecny wygląd gry. Rejestrując się na serwerze mamy bardzo proste zadanie: rozwijać się, aby osiągnąć jak najlepsze technologie i odblokować najlepsze okręty. Niestety mechanizm ten nie jest obecnie w najlepszej formie i odblokowanie najlepszych okrętów nie jest trudnym zadaniem. Do tego dochodzi fakt, że po odblokowaniu okrętów bojowych 4 poziomu, pozostała flota nie jest opłacalna, więc nikt ich nie buduje.
Pierwszym rozwiązaniem, nad którym pracujemy jest lepsze rozłożenie w czasie odblokowywania okrętów bojowych. Oznacza to m. in. zwiększenie wymaganych technologii. Nie jest to jednak coś co urozmaici naszą flotę, a jedynie spowolni do niej dostęp. Aby więc urozmaicić to czym walczycie, przygotowaliśmy system licencji.
System licencji jest bardzo prosty, dlatego zrozumienie zasady działania nie będzie trudne. Flota w grze została podzielona na 2 typy: niewymagające i wymagające licencję. Okręty niewymagające to cała flota bojowa 1 poziomu (Lekki Myśliwiec, Phoenix, Ciężki Myśliwiec) oraz część floty specjalnej (Transporter, Recykler, Kolonizator). Nie wymagają one licencji, więc można je budować jak do tej pory - na ile pozwalają surowce.
Okręty, które wymagają licencji działają nieco inaczej. W skrócie wygląda to tak, że nie możemy posiadać więcej okrętów, niż posiadamy licencji. Prosty przykład: mamy 2.000 licencji na Krążowniki, więc w danej chwili możemy posiadać tylko 2.000 Krążowników. Licencje są dożywotnie, więc jeśli ktoś zniszczy nam część Krążowników, to możemy je odbudować.
Na początek rozgrywki licencje na nowe okręty będzie można zdobyć na 4 sposoby:
W trakcie rozgrywki zostaną wprowadzone kolejne sposoby na rozbudowę floty.
Zalet nowego rozwiązania jest wiele. Zacznijmy może od prostego faktu, że “rozbudowa” floty nie skończy się na zbadaniu najlepszego okrętu, a będzie trwała i dostarczała rozrywki przez całą grę. Lepsze okręty to skok jakości, którego każdy będzie zazdrościł. Kolejnym plusem takiego rozwiązania jest jeszcze większa zachęta do brania udziału w uruchamianych przez nas eventach. Tylko najlepsi i najbardziej zaangażowani będą mieć dostęp do najlepszej floty! Znaczący będzie również fakt, że każdy będzie posiadał inną flotę, co urozmaici planowanie działań wojennych. W zapomnienie odejdzie wysyłanie w każdym dowódcy po kilkaset Coyotów z Azazelami. Nowy system umożliwi też ciekawsze planowanie bonusami dowódców, aby dobrze odpowiadały wybudowanej flocie. Trzeba będzie zastanowić się przed wyborem bonusu, a nie w ciemno wybierać ulepszenie dział plazmowych.
System ten pojawi się dopiero na nowym serwerze, jednak już teraz chcieliśmy napisać o nim kilka zdań, aby przygotować Was do tego co nadchodzi. W najbliższych dniach pojawią się kolejne artykuły ze zmianami przygotowanymi na otwarcie nowego serwera!
Życzymy przyjemnej rozgrywki,
Zespół Gorwen.pl
Co się stanie z już zbudowanymi okrętami? Tu też uwaga, jest różnica pomiędzy statkiem, a okrętem :)
Czy system ten nie zwiększa dysproporcji sił pomiędzy graczami początkującymi a starymi wyjadaczami?