Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
Logowanie do nowego systemu dostępne od 1 października
Spojrzenie w przyszłość - cz. 1
Spojrzenie w przyszłość - cz. 1
14.09.15   Flantive   1

Gorwen.pl ma przyszłość! Jednak jak przyszłość ta się ukształtuje, zależy od decyzji, które będziemy podejmować razem z Wami w najbliższym czasie. Ta seria artykułów ma na celu przedstawienie Wam naszych pomysłów dalszego rozwoju gry, ale także zachęcenia Was do udziału w dyskusji na temat przyszłych zmian, gdyż to w głównej mierze od Was zależy, jak gra będzie wyglądać za miesiąc, czy za rok. Jeśli chcecie mieć realny wpływ na zmiany w grze, to teraz jest na to najlepszy czas!

Jak każdy może zauważyć, cały czas prowadzone są prace nad ulepszaniem gry. Dodawane są nowe systemy, interfejs jest poprawiany, w skrócie - dzieje się wiele. Doszliśmy jednak do momentu, w którym mamy kilka pomysłów na dalszy rozwój, jednak najpierw chcielibyśmy poddać je do dyskusji i być może ulepszyć lub zmienić.

Zacznijmy od tego co jest teraz. Mamy już sprawną grę, która z pewnością może zaciekawić wiele osób. Rozgrywka i nowe systemy są innowacyjne, inne niż w tego typu grach. Nie jest to już kopia / prywatny serwer innej gry. W niektórych tylko miejscach wykorzystane są grafiki ogólnie dostępne w internecie, gdyż nie posiadamy jeszcze środków na profesjonalnych grafików. W przyszłości również grafiki będą nowe.

Przyjrzyjmy się jak wygląda gra z perspektywy nowo otwartego serwera. Rozgrywkę podzielimy jednak na kilka etapów, aby łatwiej było nam zrozumieć i dostrzec czego brakuje, a co już jest. W nawiasach obok nazw etapów wypisaliśmy, ile według nas powinien trwać dany etap.

ETAP 1 - Rozbudowa (2 - 3 dni)

Startujemy z “pustą” planetą i na początku naszym celem jest jej rozbudowa. Do rozbudowy potrzebne są surowce, więc potrzebne są systemy, które surowce te zapewnią. Ten element już w grze mamy. Są to misje początkowe oraz planety opuszczone. Misje początkowe zapoznają z różnymi elementami rozgrywki, nagradzając przy okazji surowcami, a planety opuszczone produkują niewielkie ilości surowców, w sam raz na rozbudowę w tym etapie. Etap ten nie trwa długo, gdyż mimo iż jest niezbędny, to nie dostarcza on dużej ilości rozrywki.

ETAP 2 - Rozrost Imperium (ok. 1 miesiąc)

Etap ten oczywiście przeplata się z pierwszym, jednak znajduje się tu znacznie więcej kierunków, w które trzeba spoglądać. Naszym pierwszym celem jest kolonizacja i rozbudowa nowych planet, aby zapewnić sobie dobre zaplecze ekonomiczne. Musimy też zadbać o naszych dowódców, aby w przyszłości stanowili dużą siłę. Mowa tu głównie o przeszkoleniu ich do najwyższego poziomu. Właśnie tutaj jest miejsce wprowadzonego w ostatniej aktualizacji systemu Flot Piratów. Zdobywane skarby to jedynie dodatek do głównego celu - zdobywania doświadczenia dowódców. Kiedy nasi dowódcy są na wysokich poziomach, możemy zająć się przejmowaniem i rozwijaniem Stacji Wsparcia.

ETAP 3 - Wzmożona rywalizacja (2 - 5 miesięcy)

W etapie tym rozbudowa Imperium powinna się powoli kończyć lub zwalniać swoje tempo, a na jej miejsce powinny wkraczać elementy zapewniające rywalizację wśród graczy. Obecnie jedynymi formami rywalizacji są Stacje Wsparcia (można je niszczyć lub przejmować), a także niszczenie Planet. Uważamy, że nie jest to do końca zgrane. Elementów rywalizacji nie jest też wystarczająco dużo i przysłaniają je rzeczy takie jak ciągła rozbudowa. W przyszłych aktualizacjach będziemy skupiać się głównie na tym etapie.

ETAP 4 - Zakończenie rozgrywki (1 - 2 miesięcy)

Rozgrywka na każdym uniwersum musi się kiedyś skończyć. Czy będzie to po 3, czy po 12 miesiącach od startu - nie ma znaczenia. Najważniejszą rzeczą jest to, by gracze dobrze się przy tym bawili i aby czasu spędzonego na grę nie uważali za stracony, a zainwestowany w ciekawą rozgrywkę. System niszczenia Planet miał w założeniu kończyć rozgrywkę, jednak po przetestowaniu go na dwóch już serwerach, musimy stwierdzić, że nie jest to dobry sposób na ciekawe zakończenie. Niszczenie Planet powoduje powolnie postępującą stagnację, gdyż gracze kończą rozgrywkę pojedynczo. W efekcie na serwerze jest coraz mniejsza aktywność. Wracając jednak do sedna - zakończenie rozgrywki powinno być ciekawe i angażować wszystkich graczy. Mamy już kilka pomysłów i ich realizacja również będzie częścią naszej pracy w niedalekiej przyszłości.

Podsumowanie

Długość tego artykułu wymyka się powoli spod kontroli, dlatego zakończymy go w tym miejscu, a dalszą część opublikujemy jutro lub za kilka dni. Część ta była głównie streszczeniem tego co już mamy, a także tego, jak według nas powinien wyglądać ogólny format rozgrywki. Chcielibyśmy, abyście również Wy wypowiedzieli się na ten temat. Uważacie, że to co tu przedstawiliśmy ma sens? Może macie jakieś własne spostrzeżenia, którymi chcielibyście się podzielić? Może pomysł nowego systemu, aby rozbudować i urozmaicić któryś z etapów? Piszcie co o tym sądzicie w komentarzach do artykułu, a także na forum gry. Nie wiecie jak bardzo motywują nas do pracy Wasze komentarze. Zarówno pozytywne, jak i krytyczne. Nie zapominajcie o tym :)

Zespół Gorwen.pl

Komentarze
Luk111197   15.09.15
+1
Może zamiast niszczenia planet przez graczy aby zakończyć grę wprowadzić podobny system do piratów tylko który niszczył by planety ale tylko wtedy gdy ruch na serwerze zaczynał by spadać dzień po dniu i na przykład ten system by zaczynał od graczy najsilniejszych kończąc na najsłabszych. To moja propozycja :)
Dodaj komentarz
Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

Zapamiętaj mnie
Nie pamiętam hasła Rejestracja