Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
Logowanie do nowego systemu dostępne od 1 października
Gorwen - Prywatny Serwer Ogame?
Gorwen - Prywatny Serwer Ogame?
13.12.14   Flantive   5

Witajcie,

Od jakiegoś czasu mogliście w grze zauważyć lekki przestój w aktualizacjach, jednak jest ku temu ważny powód. Poświęciliśmy sporo czasu na dyskusje i rozmowy dotyczące tego, w jakim kierunku chcemy dalej iść, co zaowocowało dużą ilością zmian, nad którymi właśnie pracujemy.

Najważniejszą jednak kwestią, nad którą spędziliśmy sporo czasu, jest to, że wielu graczy nadal przyrównuje grę Gorwen do prywatnego serwera gry Ogame. Otóż z tego powodu chcielibyśmy oficjalnie ogłosić, iż Gorwen nie jest i nigdy nie będzie tworzone na wzór Ogame. Niestety w chwili obecnej w grze jest jeszcze kilka elementów, które niestety mogą sugerować, iż Gorwen miał/ma być serwerem Ogame. Jakie są to elementy? Przede wszystkim są to nazwy surowców, budynków, badań czy statków i tym właśnie w niedalekiej przyszłości zamierzamy się zająć. Nie chcemy bowiem, aby Gorwen, mimo tylu nowych i innowacyjnych systemów, kojarzył się z Ogame tylko z powodu kilku nazw, które tak prosto jest zmienić.

Jednak najważniejszym pytaniem nie jest to, dlaczego Gorwen może nadal kojarzyć się z prywatnym serwerem Ogame, ale to dlaczego kojarzyć się nie powinien. W odpowiedzi na to pytanie moglibyśmy wymieniać po kolei systemy w grze, opowiadać czym różnią się one od tych w Ogame, czy próbować udowodnić, że są to nowe, inne funkcje. Skupmy się jednak na najważniejszej kwestii, a mianowicie na pytaniu - jaki gra ma cel?

Zacznijmy może od Ogame i celów, które w tej grze są najistotniejsze. Nie jesteśmy oczywiście w tej kwestii specjalistami, gdyż nie spędziliśmy tak dużo czasu grając w Ogame, jak niektórzy tutaj, jednak według nas w grze istniały dwa, główne cele, do których gracz mógł dążyć. Pierwszym z nich była rozbudowa i powiększanie swojej floty, aby mieć ją jak największą i najlepszą na serwerze, a jednocześnie manewrowanie tą flotą w taki sposób, aby nikt jej nam nie zniszczył i abyśmy my mogli niszczyć floty innych. Drugim, bardziej pasywnym celem mogło być stworzenie potęgi ekonomicznej i zabezpieczanie się przed atakami obroną naziemną.

Jak zapewne wielu z Was zdążyło zauważyć, pierwszy cel nie bardzo pasuje do gry Gorwen, gdyż istnieją systemy ograniczające ilość floty, jaką można w danym momencie używać oraz systemy zabezpieczające w prosty sposób tą flotę, jeśli obrońca nie ma ochoty nią walczyć. Nie ma więc większego sensu w budowie większej ilości floty, niż jest nam potrzebna. I tu właśnie chcielibyśmy wyjaśnić do czego właściwie ta flota jest/będzie potrzebna. Chcielibyśmy i będziemy do tego dążyć, aby celem w Gorwen nie była rozbudowa floty, a rozbudowa własnego imperium. Czym jest to imperium? Na razie niestety jedynym “elementem” dostępnym w grze, składającym się na imperium gracza są jego planety. Jest to oczywiście tylko tymczasowe, gdyż w przyszłości planujemy dodanie nowych obiektów, jak np. planety wsparcia, które opiszemy w artykule już niedługo. Obecnych planet gracza nie można niszczyć, jednak nowe obiekty, które będziemy wprowadzać do gry, z pewnością będzie można zarówno bronić, jak i niszczyć. W taki sposób flota w grze przestanie być celem, a będzie jedynie środkiem do większego celu - ochrony własnego imperium lub niszczenia imperium wroga.

Oczywiście w grze będzie znacznie więcej celów, na których gracz będzie mógł się skupić, jednak będą to cele o nieco mniejszej wartości, jak np. wygranie wojny z innym sojuszem, zajęcie wysokiej pozycji w evencie i zdobycie odpowiedniej nagrody, czy zdobycie dowódcy z najlepszymi bonusami i zdobycie nim największego poziomu, aby mógł pomieścić największą ilość floty. Są to oczywiście tylko cele poboczne, gdyż celem głównym pozostanie nadal rozbudowa i ochrona własnego imperium.

Mamy nadzieję, że ten długi, ale treściwy artykuł, pozwoli Wam zrozumieć znaczenie naszych kolejnych aktualizacji, a także to, że w chwili obecnej gra nie jest jeszcze ukończona. To, co przyniosą kolejne aktualizacje z pewnością będzie stopniowo dopełniało grę, która nigdy nie miała być i nie będzie prywatnym serwerem Ogame.

Pozdrawiamy,
Zespół Gorwen.pl

Komentarze
scylla   14.12.14
super
Qwerter1410   14.12.14
dłużej się nie dało?
sajos619   16.12.14
jak dlamnie to uni 1, uni 2 były najlepsze grało wielu graczy ale od uni3 wszystko sie zepsuło uni 3 nie jaki klima zepsuł gre i od tamtej pory jest mało graczy a te aktualizacje niewiem czy w dobrą strone idą.
Songo89   17.12.14
Każde kolejne uni było coraz bliższe ogame, coraz bardziej realistyczne, coraz lepsza rywalizacja. A że, brak ACS odstraszał graczy to inna bajka.

Bardzo odważne albo głupie jest pisanie że: ogame to flota albo eko i nic więcej, a gorwen to...miliony powodów za.
Ogame to legenda gier strategicznych na przeglądarkę. Zaczął on pewną erę. Nie przypadkiem, gdy jakiś gracz(nie koniecznie z topki) z ogame zaczynał w plemionach, czy czymś podobnych, bez większych problemów osiągał najwyższe pozycje.
Zresztą tutaj było to samo. Pojawiał się jeden gracz mający pojęcie o strategiach i czyścił całe uni. A potem tysiące pomysłów jak temu zaradzić.
Dodam, że gracze z ogame to aktualnie wiek 25-35 a czasem i lepiej. To oni będą sponsorami "imprezy" i nie odejdą gdy ktoś ich pofarmi kilka razy albo strąci flotę.
Niestety większości już tu nie ma.
Kilka razy w ciągu kilku tygodni mocno sobie zaszkodziliście. Teraz pozostaje już tylko ciągnąć to dalej, i jeżeli uda się Wam stworzyć to co zamierzacie to może coś z tego być.
Osobiście uważam, że zrobiliście błąd, bo na obecnym uni pojawiło się wielu graczy z ogame, co mnie zdziwiło. Bo oni mogli pociągnąć aktywność i grywalność. Jest spore zapotrzebowanie(a przynajmniej było kilka lat temu) na dobry prywatny serwer. Pewny biznes dla Was. Kasa by z tego jakaś była, i w miedzy czasie rozkręcalibyście to.


Na zakończenie. Jak tak patrzę, każde uni było coraz bliższe ogame-owi, mimo że zawsze się wypieraliście go. Część graczy może pomyśleć, że dążyliście do ogame, ale się nie udało/zajęłoby Wam to za dużo czasu i stąd próba czegoś nowego.
Mam tylko nadzieje, że zanim projekt się rozwinie, to nie minie era gier tego typu. O ile już nie minęła.
Gdy gracze topowi odchodzą, to znaczy ze trzeba działać jak się chce grę uratować, albo chociaż żeby na otwarcie serwera wrócili.

Pozdrawiam
apofis   8.04.15
Zgadzam sie w wielu punktach z przedmowca. Sam jestem takim repem nie tylko ze wzgledu na wiek ale na staz gry w ogames jak i w ogam(gram do tej pory). Uwazam ze nie unikniecie pewnych skojarzen z tymi grami. Sa one pewnego typy juz legenda. Co do samej gry bardzo fajnie ze szukacie rozwiazan nowych. Moim zdaniem najwazniejsze to handel, palneta matka baza(planeta imperialna), wprowadzenie opcji kolonizacji czasowej planety. Jezeli mowicie o obronie to nalezy wprowadzic mozliwosc unoweczesniania floty poprzez zdobywanie nowych technologii- moze tak wyprawy w nieznana przestrzen, ale nie tak jak w ogam lecz zdobywanie planet w nieznanych obszarach i tam zdobywanie wiedzy sprzetu technologii. Wprowadzeni auyomatycznych najazdow obcych ras ktore moga przegrywajac zostawiac swoja technologie. Pozdrawiam
Dodaj komentarz
Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

Zapamiętaj mnie
Nie pamiętam hasła Rejestracja